Samsung S4 og wifi på fly

la4gy

ScanFlyerBlack
Samsung S4 og wifi på fly

Har et snodig problem med min S4.
Den nekter å koble seg opp på wifi på fly..... Har de siste par måneder prøvd på flere fly, både SAS og DY uten hell. Sier at den "kontrollerer kvalitet på tilkobling" før den gir opp og prøver å finne annet nett. Aldri noen problemer andre steder, hotell, flyplasser eller annet. Har blitt nødt til å ta med annen telefon (Samsung S2), som fungerer problemfritt. Noen som har vært borti noe tilsvarende?

Re: Samsung S4 og wifi på fly

Jeg har vært borti akkurat det samme med min S4. Jeg får også koblet meg opp på nettet på hotellet, kafeer og liknende (pluss hjemme selvsagt), men ikke på fly. Har også vært borti et par nett andre steder som jeg ikke har fått koblet meg på. Har prøvd forskjellige innstillinger uten hell.. Jeg får opp samme beskjed som deg.

Finnes det noen mulighet for å evt slå av verifisering av internettforbindelse på wifi'en? Aner ikke om S4 bruker sånt, men det kan jo muligens hindre oppkoblingen.

Takk for tips så langt.
Har trålet nettet, og funnet at det er flere med lignende problem.
Ser ut som det kommer ny SW (4.3) ganske snart, skal vente og se om det endrer noe.
Forøvrig virker det som noen har løst problemet med å legge inn uofisiell ROM.
Skal teste litt på neste tur i november.
Uansett, takk for tilbakemeldinger!

Jeg møtte på det samme problemet i går. Det viste seg at det er flight mode på telefonen som er problemet. Var så rebelsk at jeg skrudde av flight mode, koblet til wifi, og skrudde på flight mode igjen. Da fungerte det uten problemer resten av turen.

Jeg møtte på det samme problemet i går. Det viste seg at det er flight mode på telefonen som er problemet. Var så rebelsk at jeg skrudde av flight mode, koblet til wifi, og skrudde på flight mode igjen. Da fungerte det uten problemer resten av turen.

Takker! Dette skal prøves :thumbup:

Nå har ikke jeg en S4, men Nexus og med den har jeg alltid satt på wifi før jeg skrur på flight mode.

Nexus har jeg ikke prøvd, men Samsung S2, S3 og GalaxyTab nettbrett har funket problemfritt. Neste tur blir OSL-KEF 13.11, da har jeg et par ting som skal testes ut.... ;-)

Oppdatert S4 til Android 4.3, og nå ser det ut til å fungere fint. Ingen feilmelding, og rett på nett fra flymodus. Sitter nå på SK4787 til KEF, får prøve wifi på andre fly etterhvert.

Har også opplevd det helt umulig å koble til WiFi ombord i fly på S4.
Satser på at oppdatering til 4.3 gjør susen.

Back