Troværdigheden fra den anden side (SAS) er vel ikke meget bedre. Der er da ihvertfald set utallige eksempler på at de udmeldinger de er kommet med ifm overenskomst forhandlinger langt fra altid er korrekte.
Seneste ifm. sammenligingen af lønniveauer hos hhv. SK og DY. Her har SAS ledelsen hårdnakket påstået at SK er langt dyrere end de reelt er - fordi de ikke har sammenligner overenskomsterne, men blot regnskabstallene. Man kan ikke sammenligne pærer og bananer.
Men ja, det er nok ikke hele sandheden der er kommet frem, men den kommer nok desværre heller ikke fra den anden part heller. Lige mht. troværdighed, så har ingen af partnerne ret meget af den i min bog.
Jeg har dog ingen grund til at betvivle de tal som CAU har sendt ud nu. Det ville være meget mærkeligt, hvis det ikke var korrekt at de havde tilbudt det de skriver - hvilket jeg faktisk synes er en ganske stor lønnedgang.
Kabinen arbejder idag mange timer og hård - og så fantastisk høje er deres lønninger faktisk ikke.
Og at skulle have samme lønniveau i DK, SE og NO er ikke realistisk. Der er store forskelle på skattevilkår og leveomkostninger i disse lande - og ikke mindst sammenligning med det øvrige arejdsmarkeds lønniveau, som skal tages med i betragtning.