• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sametingspresidenten vil ha samiske halehelter

Stilig. Likte også forslaget i kommentarfeltet om at legen Mads Gilbert kunne komt på halen til ett DY fly!

Nils-Aslak Valkaepää er kanskje en god kandidat? Den mest kjente (døde) samen av alle er muligens Lars Levi Laestadius, men religiøse ledere blir kanskje for kontroversielt? Ikke vet jeg om det hadde vært helt i hans ånd å bli klistret opp på en flyhale heller... :p ;)

Last edited:
Samehelter hører like mye til på Norwegian-halene som andre helter, så dette vurderes nok hele tiden. Jeg vil tro det bare er et spørsmål om tid. Men de kunne jo kanskje gjort litt ut av ett av flyene, f.eks. et slags same-livery eller noe. Ikke at jeg er noen samerettighetsforkjemper, men det er ikke til å legge skjul på at samene er en viktig del av norsk (skandinavisk) kulturarv og at fargene i flagget deres er flotte - det kunne blitt et kult fly ut av det.

Back