Safari i Afrika (helst Tanzania)

The Ticketor

ScanFlyer Dusty
Folkens,

Tenker på å dra på safari i Afrika, helst Tanzania men andre steder kan også funke. Noen som har erfaring og tips på lokale operatører og annet?

Vet ikke hva du tenker på år du skriver lokale operatører, men internasjonale selskaper som f. eks. G Adventures og Intrepid Travel har plenty med safariturer.

Noe utydelig av meg, kanskje. Det jeg mener er at jeg ønsker ikke å kjøpe en ferdig pakke med safari, flybilletter å hele pakka. Kun ute eter selve safarien.

Noe utydelig av meg, kanskje. Det jeg mener er at jeg ønsker ikke å kjøpe en ferdig pakke med safari, flybilletter å hele pakka. Kun ute eter selve safarien.

Var i Tanzania for en halv mannsalder siden, og booket safari av lokal operatør der nede som vi også brukte til topptur på fjellet der nede. Ble hentet på Kilimanjaro International, de booket overnatting lokalt i Arusha på forhånd for oss (hotellbookinger i Afrika via internet var ikke helt på plass den gang)

Bodde både i lodge og i telt i Serengeti. Selve teltovernattingene var en veldig minnerik opplevelse. Teltene var de samme vi brukte på Kilimanjaro, så type "stort fjelltelt".

Jeg er i samme situasjon - skal til Tanzania i mars, og vil booke Kilimanjaro og safari med et lokalt selskap (det trenger ikke nødvendigvis å være begge deler fra samme operatør). Men det er så enormt mange å velge mellom at det blir litt "information overload".

Tar gjerne i mot tips om noen har erfaring. :)

De eneste jeg har noe som helst erfaring med er Wild Tracks - http://wild-tracks.com/

Drevet av et ektepar (der hun er norsk). Har ikke vært på safari med dem, men det er derfra vi (og svigers) kjøper særs god kaffe.

Jeg er i samme situasjon - skal til Tanzania i mars, og vil booke Kilimanjaro og safari med et lokalt selskap (det trenger ikke nødvendigvis å være begge deler fra samme operatør). Men det er så enormt mange å velge mellom at det blir litt "information overload".

Tar gjerne i mot tips om noen har erfaring. :)

Vi brukte Zara Tours (gjennom Topas, DK) i 2012 da vi var på Kilimanjaro-safari-Zanzibar-tur. Velrennomert selskap med flinke folk.
Riktignok noe gamle biler men disse skulle byttes ut så de er sikkert nye nå :-)

https://www.zaratours.com/

Jeg har god erfaring med Good Earth Tours som arrangerte safari og påfølgende Kilimanjaro-klatring for oss. Lokalt selskap med flinke og hyggelige folk, lå relativt lavt i pris så vidt jeg husker.

Anbefaler å bruke mest mulig tid i Ngorongoro og Serengeti på safarien, Lake Manyara f.eks. var ikke like interessant.

Back