Sååå er det torsdag igjen da

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Sååå er det torsdag igjen da

Så sitter man her i natten oppe i tårnsøyla på OSL og jobber, og vips har det blitt torsdag igjen da...

Når morgenen gryr så er natten over og bare en nattevakt igjen før man setter kursen vestover og hjem til SVG på fredag rundt lunsj, og for en ukes fri igjen, og det skal da bli godt !

Hva enn dere kommer til å drive med når dere våkner, gjør dagen fenomenal !

Re: Sååå er det torsdag igjen da

Hallo i tårnet.

Her i SC blir det dag 7 uten strøm. Gutta fra Texas har gjort syvmilssteg i dag, men hva hjelper det når transformatorstasjonen vi sogner til er kaputt…. Og slike kan ikke kjøpes på Amazon, men kan ha et års leveringstid eller mer ..

Men uansett - jeg har fortsatt sjokoladeis og her i varmen smaker is ekstragodt!

Og 71 minutter etter at jeg skrev posten over, begynte ting plutselig å lyse, blinke og pipe. Så nå ligger bikkjene salige under aircon-utløpene og nyter den kalde brisen .. og jeg, etter å ha ryddet opp i ledningsjungelen og parkert generatoren, sitter i godstolen med et dugelig glass burboun …. Fortjent? Oh yeah. Jeg er jo best!

Og 71 minutter etter at jeg skrev posten over, begynte ting plutselig å lyse, blinke og pipe. Så nå ligger bikkjene salige under aircon-utløpene og nyter den kalde brisen .. og jeg, etter å ha ryddet opp i ledningsjungelen og parkert generatoren, sitter i godstolen med et dugelig glass burboun …. Fortjent? Oh yeah. Jeg er jo best!

Endelig, vel fortjent !! De som får strømmen tilbake er Best, Fnate tror vel at det løses med å ta toget til Strømmen Stasjon :D
Tror jeg tar en Cognac til å feire LN-MOWs strøm !! God Torsdag !!

Glad torsdag fra Ris. Blir L1 til toppen av Oslo om en times tid…men først mere kaffe og flere aviser. Heia strøm og fenomenale dager!

Morn fra SK2302. Videre på SK251 om litt.
Ha en fin en:)

Mornings fra L1. Kontorering, med litt trening inneklemt. Også noe bli-kjent-greier. Plutselig veldig god tid på ettermiddag og kveld, når det ikke er noen som skal kjøres hit eller dit. Ha en fin dag.

God morgen fra et kontor i Drammen, med utsikt til både RE11(X), R12, R13, F4 og F5, samt div gods- og arbeidstog. Riktignok på tide å dykke nedi den veibaserte-verdenen for litt jobb.

God morgen fra kontoret. Planen var å svømme, men formen er såpass halv-pjusk så det utgikk. Familien (minus arving 1) forsvinner til svigers landsted ved sjøkanten. Da blir det å finne på en koselig middag og film til to.

God morgen fra Rimini. Har har det vært et par late dager med mye god mat og drikke. Besøkt lokale restauranter både på stranda og inne i byen. Har fått med oss lokale spesialiteter som pinsa og piadina og selvfølgelig litt god lokal skinke. Hadde egentlig tenkt å være her en dag til, men siden regnet kom sent i går kveld blir torsdagen en kjøredag i stedet.
249e2305ff41e1a746c628445c446d1d.jpg

I stedet for å poste et bilde av et pizzastykke, tenkte jeg dere heller kan få førsteutgaven av Countach[emoji846]

God torsdag fra Parkveien. Fortsatt litt harkete i systemet etter forrige ukes solide forkjølelse, men i dag må det trenes. Og så vil jeg drikke vin. Høstsolen skinner, ha en bra dag.

God morgen fra SVG. Solen skinner og det er frisk høstlig luft ute. Har vert en tur innom gamlekontoret for kaffeslabberas med gutta.
Nå går turen til Bergen for helgejobbing.
Ha en flott torsdag :)

God morgen fra Rimini. Har har det vært et par late dager med mye god mat og drikke. Besøkt lokale restauranter både på stranda og inne i byen. Har fått med oss lokale spesialiteter som pinsa og piadina og selvfølgelig litt god lokal skinke. Hadde egentlig tenkt å være her en dag til, men siden regnet kom sent i går kveld blir torsdagen en kjøredag i stedet.
249e2305ff41e1a746c628445c446d1d.jpg

I stedet for å poste et bilde av et pizzastykke, tenkte jeg dere heller kan få førsteutgaven av Countach[emoji846]

Satan den første utgaven er kul.. Den hang på veggen hjemme. En kollega av senior når han jobbet i Stockholm hadde fått seg Lambo på åtti tallet - jeg var så spent og gledet meg som en fjott til å sitte på, men så var det "bare" en Miura som du viste igår og jeg ble helt satt ut.. I dag hadde vel begge vært en drøm. Hva skjedde med pasta-gutta og design?

Mornings! Et spørsmål til MOW og andre USAnere: Vurderer el-myndighetene aldri å grave ned kablene? Det virker som hver gang orkaner og/eller tornadoer kommer oppigjennom trekker de bare på skuldrene og henger restene av ledningsnettet på plass igjen i nye stolper. Noen god grunn til dette?

Godt å høre at LN-MOW har fått strømmen tilbake og at ting begynner å komme seg etter orkanen.
Fult forståelig at det har vært ekstra spennende denne gang med tanke på at man har vært på en ny plass uten å vite med sikkerhet hva huset og lokalområdet tåler av vind og oversvømmelser. Men nå vet du det og kan stille bedre forberedt neste gang, selv om det hørtes ut til at du var godt forberedt.

Endelig, vel fortjent !! De som får strømmen tilbake er Best, Fnate tror vel at det løses med å ta toget til Strømmen Stasjon :D
Tror jeg tar en Cognac til å feire LN-MOWs strøm !! God Torsdag !!

Stemmer det, men i dag tok jeg istedenfor toget fra Lillestrøm stasjon. Ser ut til å ha funket det også.

Bortekontor med kaffe i favorittkoppen i dag.

eb69599fc141640af43841257e920d7b.jpg

Utenlandske gjester på kontoret i dag også, men takk gud ikke mine. Kollegaer skal derimot læres opp i å programmere ting til å funke med en middels stor søkemotor... og drikke masse øl med vedkommende (etter hva jeg har forstått).

Det er ikke så gæli. Ha en ekstra deilig torsdag.

Godt å høre at LN-MOW har fått strømmen tilbake og at ting begynner å komme seg etter orkanen.
Fult forståelig at det har vært ekstra spennende denne gang med tanke på at man har vært på en ny plass uten å vite med sikkerhet hva huset og lokalområdet tåler av vind og oversvømmelser. Men nå vet du det og kan stille bedre forberedt neste gang, selv om det hørtes ut til at du var godt forberedt.

Mye infrastruktur er gammel, og av varierende kvalitet. Hos oss er nabolagene nedgravd, men ikke tilførselen. Og det er status mange steder.

Fibernettet er nedgravd, det er årsaken til at jeg fikk nett etter at jeg koblet strøm på modem og router. Men det er av nyere dato.

Forøvrig var Helene den verste stormen som har truffet dette området så lenge det har bodd folk her.

God ettermiddag fra Forus i det fine været vi har her over i sørvest.
Mye å gjøre i O&G bransjen i dag. Slik været er nå blir det en kjapp tur ut på sjøen i dag for å trekke teinene. Kanskje er det noe "svarte" i teinene i dag ?
I så fall blir det et liten festmåltid i kveld også.
Ha en fortsatt fin dag.

Satan den første utgaven er kul.. Den hang på veggen hjemme. En kollega av senior når han jobbet i Stockholm hadde fått seg Lambo på åtti tallet - jeg var så spent og gledet meg som en fjott til å sitte på, men så var det "bare" en Miura som du viste igår og jeg ble helt satt ut.. I dag hadde vel begge vært en drøm. Hva skjedde med pasta-gutta og design?

Du kan jo se i bakgrunnen….

Back