• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

- 'Saa ut som en isklomp'.

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Within minutes, Mayer managed to bring the airplane safely back to the airport. But when he inspected the exterior of the aircraft, he says the MD-80 jetliner looked like a "popsicle." The malfunctioning nose gear disabled the plane's anti-icing systems, according to Mayer, who says the wings and tail of the plane were freezing over.

http://www.cnn.com/2008/US/04/08/griffin.landing.gear/index.html

Har aldri hoert at SAS har hatt problemer med dette?

.

.
 
Høh..
..sprøtt, har aldri hørt om noe slikt jeg heller, men forstår hva årsaken antgelig har vært.
På MD80 har man jo alternate air/ground switch på NLG, og denne går mekanisk
opp og drar over noen releer. Men hvordan denne har feilet forstår jeg ikke helt,
det er noen få muligheter;
- Kabelen har røket (MD80 er jo som kjent Fly By Wire, bare ikke helt på samme måten som en Airbus)
- Hjulet som skal rotere har kilt seg
- Overføringen fra sakselenken til hjulet har skåret seg
 
Back
Top