• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAA, Egyptair og Ethiopian planlegger et nytt afrikansk flyselskap

Someone

Moderator
Medlem
South African Airways, Ethiopian Airlines og Egypt Air er i samtaler om å opprette en joint-venture med det formålet å starte et nytt for flygninger i sentral Afrika og fokusere på trafikk i det området. Planlagt start er i 2011

http://www.aviationweek.com/aw/gene...ne=Three African Airlines To Form New Carrier
Three of Africa’s leading airlines are in talks to establish joint ventures, and could launch their first collaboration in Central Africa early next year.

Details are still being negotiated, although the CEOs of Egyptair, Ethiopian Airlines and South African Airlines tell The DAILY they expect a formal announcement in the coming months. Egyptair Chairman and CEO Hussein Massoud also says the first venture should launch early next year.
 
Interessant. Afrika er et kontinent det kan være vanskelig og dyrt å komme seg kryss og tvers av, noe som til en viss grad er med på å hindre utvikling av næringsliv og samfunn i regionen. Kanskje kan et slik selskap være positivt for noe mer enn bare flybransjen.
 
Interessant. Afrika er et kontinent det kan være vanskelig og dyrt å komme seg kryss og tvers av, noe som til en viss grad er med på å hindre utvikling av næringsliv og samfunn i regionen. Kanskje kan et slik selskap være positivt for noe mer enn bare flybransjen.

Helt enig. Å fly på kryss og tvers i Afrika, kan kreve mange mellomlandinger, eller mellomlandinger på et annet kontinent. Mange land i Afrika trenger i tillegg bedre beskyttelse for private investeringer og mindre korrupsjon for å bedre næringslivets kår.
 
Selskapet blir vel "nesten" automatisk med i Star Alliance - alle foreldrene er jo medlemmer.
 
Helt enig. Å fly på kryss og tvers i Afrika, kan kreve mange mellomlandinger, eller mellomlandinger på et annet kontinent. Mange land i Afrika trenger i tillegg bedre beskyttelse for private investeringer og mindre korrupsjon for å bedre næringslivets kår.

Dessverre er det vel tvilsomt om et flyselskap er et effektivt middel for å stoppe korrupsjon.
 
Spennende! Afrika er i sterk vekst, og faktisk er det flere gode nyheter (selv om de ofte blir glemt av media) enn dårlige fra kontinentet.
 
Dette blir spennende å følge med på. I artikkelen står det jo at fokus vil være sentral og vest Afrika, men kan det sies om hva slags modell som skal følges? Eventuelt andre detaljer? Eller er det for tidlig å spørre om?
 
Back
Top