Så var man i gang, 1. modell ankommet :)

eggs

ScanFlyer Blue
Så var man i gang, 1. modell ankommet :)

Jeg har i lang tid tenkt det det kunne vært moro med en modell fra hvert av de selskapene jeg har flydd i så langt. Derfor har jeg lett gjennom nettet med ugjevne mellomrom etter passende modeller. Selv tror jeg det vil se best ut om de var litt like, samme "kvalitet" og skala er viktig for meg. Norwegian, og til dels Sterling, finnes det jo mye forskjellig av, så trikset måtte være å finne en Arik modell og så de to andre i samme type.

Egentlig trodde jeg det aldri ville gå da jeg aldri har sett en Arik 737 modell før. Det sto noen CRJ900 modeller på diverse kontorer, men aldri noen 737 modell. Ikke engang i styrerommet, som ellers inneholdt nevnte CRJ modell og en modell på den nye hangaren de ønsket å bygge. Og selvfølgelig var det ingen modell i billettluken på flyplassen. Der var alt av verdi boltet fast, eller alt borte...

Overraskelsen var derfor stor da det plutselig dukket opp en 737 til salgs på nettet. Jeg syntes i utgangspunktet prisen var stiv, men litt googling overbeviste meg i alle fall om at kvaliteten burde være bra. Overbevisende var også pakkingen i dobbel foret pappeske.

Burgunder fargen kunne godt vært litt lysere, og hadde blåfargen vært metallic hadde det vært supert. Men alt i alt synes jeg det er en flott modell og er godt fornøyd med å finne en modell i denne enden av skalaen enn den dårligere.

PacMin 1:100, "Arik Air" Boeing 737-800:

IMG_0416_800.jpg

IMG_0420_800.jpg

Så da er det bare å lete etter de to neste...

-eggs

Re: Så var man i gang, 1. modell ankommet :)

Galskapen må jo begynne ett eller annet sted, og den modellen er en god start værdig.

Skulle gjerne hatt en Sterling og en Norwegian, så er vel bare å fortsette å holde utkikk. (Og håpe at noen lager en bra Norwegian modell snart...)

Hmm... Atlantic Models har ikke kommet opp i mine søk før. De må nok sjekkes ut mer nøye. Takker for link:)

Back