Rykte: Norwegian Oakland - Roma,Paris og Madrid

BraathensSafe1985

ScanFlyer Silver
Rykte: Norwegian OAK- Roma,Paris og Madrid

It was really big news when Norwegian Air announced new Oakland-Barcelona and Oakland-Copenhagen nonstops starting next spring. When TravelSkills attended the announcement event at Oakland’s Jack London Square, we snagged a few minutes with Norwegian Air execs. They told us that since they’ve received such a positive reception in the Bay Area, the carrier will soon announce nonstops between Oakland and Paris…. AND that the carrier is looking to add Oakland-Rome and Oakland-Madrid, too!

http://travelskills.com/2016/09/30/routes-san-francisco-seattle-jfk-boston-montreal-detroit/


Når skal Norwegian begynne å fly til Chicago ? Syns det er merkelig at de ikke flyr dit ?
 
Rykte: Norwegian OAK- Roma,Paris og Madrid



http://travelskills.com/2016/09/30/routes-san-francisco-seattle-jfk-boston-montreal-detroit/


Når skal Norwegian begynne å fly til Chicago ? Syns det er merkelig at de ikke flyr dit ?

Oakland ja.
Jeg husker når Tower Air begynte med ruter på Oakland, stor fanfare og mye jazz.
Dem måtte dog gi seg og fly til nabobyen San Fransisco isteden.
Billig flyplass og lavere utgifter for å lande og ta av i OAK, men var ikke mange i Oakland som hadde råd til flytur og ikke mange turister som ville reise dit:(
Hvis prisene presses lavt nok vil folk vel folk kjøpe biletter til Sibir og kanskje har Kjos oppskriften på lange tynne ruter overalt men stiller meg litt avendtende
til OAK som et turist mekka for Europere, eller omvendt. :old
 
Egentlig veldig naturlige rykter. Paris er jo alt en longhaulbase, og siden både Madrid og Roma allerede er shorthaul baser, er relativt store byer og ryktet som noen av de neste longhaulbasene så er det ganske lav odds for at en rute til OAK dukker opp. Neppe alene så man kan sikkert legge til "the usual suspects": JFK/EWR, LAX og FLL


Oakland ja.

Jeg husker når Tower Air begynte med ruter på Oakland, stor fanfare og mye jazz.

Dem måtte dog gi seg og fly til nabobyen San Fransisco isteden.

Billig flyplass og lavere utgifter for å lande og ta av i OAK, men var ikke mange i Oakland som hadde råd til flytur og ikke mange turister som ville reise dit:(

Hvis prisene presses lavt nok vil folk vel folk kjøpe biletter til Sibir og kanskje har Kjos oppskriften på lange tynne ruter overalt men stiller meg litt avendtende

til OAK som et turist mekka for Europere, eller omvendt. :old



Nå har jo Norwegian vist at for longhaul så funker OAK fint som en flyplass for og dekke Bay area. Er ikke så mye lenger fra OAK enn SFO til San Francisco. Det er nok de færreste ombord her som faktisk skal til Oakland
 
Oakland ja.
Jeg husker når Tower Air begynte med ruter på Oakland, stor fanfare og mye jazz.
Dem måtte dog gi seg og fly til nabobyen San Fransisco isteden.
Billig flyplass og lavere utgifter for å lande og ta av i OAK, men var ikke mange i Oakland som hadde råd til flytur og ikke mange turister som ville reise dit:(
Hvis prisene presses lavt nok vil folk vel folk kjøpe biletter til Sibir og kanskje har Kjos oppskriften på lange tynne ruter overalt men stiller meg litt avendtende
til OAK som et turist mekka for Europere, eller omvendt. :old

Så du tror majoriteten av de som bestiller billett faktisk kun skal til Oakland??
 
Så du tror majoriteten av de som bestiller billett faktisk kun skal til Oakland??

OAK er et meget godt utgangspunkt for bade San Francisco, Berkley og resten av Bay Area - men det er ikke helt uten problemer på kveldstid, det er vel eneste byen på Vest Kysten hvor vi regelmessig får Politi Eskorte fra leiebil utleveringen til motorveien ! Våre venner I Berkley bruker ikke OAK etter mørkets frembrudd.
 
OAK er et meget godt utgangspunkt for bade San Francisco, Berkley og resten av Bay Area - men det er ikke helt uten problemer på kveldstid, det er vel eneste byen på Vest Kysten hvor vi regelmessig får Politi Eskorte fra leiebil utleveringen til motorveien ! Våre venner I Berkley bruker ikke OAK etter mørkets frembrudd.

Jeg vet ikke hvordan det har noe med min kommentar. Mitt poeng er at de som flyr DY til OAK neppe skal henge mye i Oakland, som Someone sier. De er stort sett turister som skal se San Fran området og California. Og så er det en del av de som velger å fly hjem igjen fra LAX eller LAS.
 
Jeg vet ikke hvordan det har noe med min kommentar. Mitt poeng er at de som flyr DY til OAK neppe skal henge mye i Oakland, som Someone sier. De er stort sett turister som skal se San Fran området og California. Og så er det en del av de som velger å fly hjem igjen fra LAX eller LAS.

Trafikken går begge veier som LN-RPT skriver I sitt innlegg, og naar local markedet unngaar OAK og benytter SFO og til og med LAX pga kombinasjonen av avgangs/ankommsttider og det faktum at Oakland er betydlig mer belastet enn andre omraader paa Vest kysten.

Er ikke 100% sikker paa hvor god start det er paa ferien med Politi Eskorte ut fra leiebil parkeringen med mor, far og de aatte ungene! Selv BART har hatt alltfor mye svaert alvorlige episode, inkludert drap, saa jeg anbefaler venner og kjente aa fly DY/D8 inn til LAX fremfor OAK. Naa har kanskje ikke vi landet like ofte med DY paa OAK som det du har, men vi har alltid faatt den Politi Eskorten...saa vi bruker LAX.
 
Så du tror majoriteten av de som bestiller billett faktisk kun skal til Oakland??

Tror ikke så mye, bare vet at OAK har vært prøvd før av et selskap jeg jobbet for og det gikk ikke så bra. Var noen problemer og folk kjøpte heller billett til San Fransisco, derfor sluttet vi på OAK og flyttet til SFO.
Går det bedre med dirkete LH for Kjos er jo det topp.

Er mye kriminalitet i Oakland så man bør trå forsiktig hvis man reiser dit:

For Oakland, we found that the violent crime rate is one of the highest in the nation, across communities of all sizes (both large and small). Violent offenses tracked included rape, murder and non-negligent manslaughter, armed robbery, and aggravated assault, including assault with a deadly weapon.

https://www.neighborhoodscout.com/ca/oakland/crime/
 
Hvor lenge har Norwegian fløyet til OAK, og hvor dårlig går det så langt?
 
Hvor lenge har Norwegian fløyet til OAK, og hvor dårlig går det så langt?

Jeg tror det går bra, men som LN-RPT anbefaler jeg mine bekjennte og venner å bruke Norwegian til LAX istedenfor. Våre gode venner I Berkley henter oss gjerne på SFO som er en god del lengre unna, men de vil ikke hente oss på OAK sen ettermiddag / kveld.

Vet ikke om du med familien I leiebil ville synes at det var greit å bli stoppet av en bevæpnet Politi på Motorsykkel med kommentaren "Follow me - this is not a safe area to drive unescorted !!" kanskje er turen langs palmene og stranden fra LAX til Santa Monica å foretrekke - men det er bare meg;)
 
Jeg tror det går bra, men som LN-RPT anbefaler jeg mine bekjennte og venner å bruke Norwegian til LAX istedenfor. Våre gode venner I Berkley henter oss gjerne på SFO som er en god del lengre unna, men de vil ikke hente oss på OAK sen ettermiddag / kveld.

Vet ikke om du med familien I leiebil ville synes at det var greit å bli stoppet av en bevæpnet Politi på Motorsykkel med kommentaren "Follow me - this is not a safe area to drive unescorted !!" kanskje er turen langs palmene og stranden fra LAX til Santa Monica å foretrekke - men det er bare meg;)

Jeg spurte bare hvordan det gikk, for man kunne få inntrykk av at ingen vil reise til/fra OAK. Hva jeg foretrekker er egentlig ikke spesielt vesentlig i denne sammenhengen, for folk er forskjellige og om det er tilstrekkelig mange som reiser med Norwegian til/fra OAK så er vel det det vesentlige?
 
Heisann!

Sikkert mange farlige områder i OAK, men sist når vi var i området så bodde vi faktisk på et fint hotell (Executive Inn & Suites) i Oakland, og følte oss ikke utrygge der. Tok toget inn til San Fran, hadde shuttle til stasjonen etc.

Så er man forsiktig og ikke virrer rundt i bakgater i fylla en sen natt, så tror jeg nok man berger fint.I hvertfall om man bare flyr dit og drar rett videre.

Kim
 
Jeg spurte bare hvordan det gikk, for man kunne få inntrykk av at ingen vil reise til/fra OAK. Hva jeg foretrekker er egentlig ikke spesielt vesentlig i denne sammenhengen, for folk er forskjellige og om det er tilstrekkelig mange som reiser med Norwegian til/fra OAK så er vel det det vesentlige?

Så lenge kundene ikke har kjennskap til forholdene I OAK er nok ruteutviklingen positiv, hva visste dere om forholdene I OAK før LN-RPT og jeg begynnte å dele våre erfaringer, bade egenopplevde, fra nyhetsbildet I USA og venner / bekjente I området ?

Ser vi på utviklingen og valgene andre flyselskaper I the Bay Area, kan man se en trend - Southwest som opprinnelig fokuserte på OAK - de var ikke på SFO - har ettersom utviklingen I OAK har forverret seg - åpnet SFO og har klart flyttet trafikk. JetBlue åpnet SFO, tiltross for at OAK var billigere og hadde bedre tilgjengelighet av Slot etc. Det samme med Virgin America - de bygget opp base I SFO, med de utfordringene SFO bø på - VX matte I flere år benytte den Internasjonale Terminalen, mens den Terminalen de trengte ble pusset opp. Alaska har flyttet trafikk fra OAK til SFO.
 
Så lenge kundene ikke har kjennskap til forholdene I OAK er nok ruteutviklingen positiv, hva visste dere om forholdene I OAK før LN-RPT og jeg begynnte å dele våre erfaringer, bade egenopplevde, fra nyhetsbildet I USA og venner / bekjente I området ?

Jeg kjenner litt til området, ja, men det er sikkert en del som ikke gjør det. Så da får vi vel bare se om kundene etterhvert opplever området som utrygt, slik at Norwegian evt må flytte over til SFO.
 
Heisann!

Sikkert mange farlige områder i OAK, men sist når vi var i området så bodde vi faktisk på et fint hotell (Executive Inn & Suites) i Oakland, og følte oss ikke utrygge der. Tok toget inn til San Fran, hadde shuttle til stasjonen etc.

Så er man forsiktig og ikke virrer rundt i bakgater i fylla en sen natt, så tror jeg nok man berger fint.I hvertfall om man bare flyr dit og drar rett videre.

Kim

Jeg kjenner litt til området, ja, men det er sikkert en del som ikke gjør det. Så da får vi vel bare se om kundene etterhvert opplever området som utrygt, slik at Norwegian evt må flytte over til SFO.

Etter å ha bodd snart 20 år I USA har jeg lært at det er noen få situasjoner - områder en kort sagt holder seg unna ! Det er områder hvor det ikke er "bare" å .... jeg går f.eks. aldri fra Bainbridge fergen til King Street Station tidlig om morgenen - betaler dobbel takst til en Taxi - eller om Uber finner Fergeterminalen - tar Uber, det er en 5 minutter tur med bil, men går ikke gjennom Pioneer Square om morgenen.
Jeg respekterer råd fra venner og kjente, når de holder seg unna, ja da er ikke jeg heller Severin Suveren som ikke "Lytt til erfarne kjentfolk".

I det store og det hele er det svært få områder en må holde seg unna, men til gjengjeld er de få det dreier seg om ikke verdt den ekstra store risikoen.
 
Jeg har jobbet på Oakland ved et par anledninger. Fikk umiddelbart formaninger fra handleren om å vise forsiktighet med hvor jeg kjørte. Crewet holdt seg på hotellet hvis de hadde mer enn minimum stopp.

For Ola Turist som bare skal ut og inn av området er det nok ikke så merkbart. Hadde imidlertid vært interessant å se kundemixen norske/amerikanske på OAK i forhold til LAX. Mistenker et visst sprik .. ;)
 
Og det spørs om DY sine kunder er av typen som reiser ofte til samme destinasjon... Om en opplevde OAK som litt skummel så reiser man sikkert ikke tilbake, men det hadde de kanskje ikke gjort uansett. Utfordringen skjer først når man begynner å få noe skumle historier og noen hos VG (eller deres motparter i andre land) har en litt rolig dag på jobben og trenger en toppsak ;)
 
Back
Top