Rygge-logo er klar!

Herlov

ScanFlyer Gold
Da er Rygge-logoen lansert ..

Jeg synes egentlig den ble ganske vellykket. Litt mer "europeisk" enn Avinor og OSL sine logoer. :)

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070516/NYHET/70516010/1002/AKTUELT

bilde

Originally posted by Herlov

Jeg synes egentlig den ble ganske vellykket. Litt mer "europeisk" enn Avinor og OSL sine logoer. :)

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070516/NYHET/70516010/1002/AKTUELT

bilde

Hva har Rygge logoen å gjøre med Ryanair å gjøre????

Originally posted by dash-7

bilde

Det var bare for å erte dere Sandefjord-tilhengere. :colgate:

Minus for at den ikke inneholder referanse til IATA-koden ... litt fargekodiing som f.eks. RYGGE hadde hatt mer effekt. Saerlig siden Rygge er saa heldige aa ha koden som foerste del av navnet ...

Originally posted by GF1

Den var rett og slett elendig! :cry:

For å sitere gode gamle Christer Glenning fra SVT's Trafikmagasinet:

"Drabbad av design..."

Originally posted by dash-7

Det var bare for å erte dere Sandefjord-tilhengere. :colgate:

Du skal nå holde på en stund om du skal få jekket oss ned tror jeg... :rolleyes:

Flytter åpningen til 2008?

Rygge mangler takstregulativ

Bruker 65 mill. på oppgradering

Flyplassåpning kan bli utsatt

Danielsen går av

Varsler nedtur

Det er tross alt så mye oppløftende lesestoff å finne i lokalavisa der borte, for ikke å snakke om de artige kommentarene til artiklene... :p

Ellers så fant man jo noe interessant her.

– Blir Rygge den mest miljøvennlige flyplassen på Østlandet?
– Vi velger løsninger som er nær det optimale. På Torp greier man å samle opp 72 prosent av avisingsvæsken, mens Gardermoen tar hånd om 70-75 prosent. Vi tar mål av oss på å greie 85 prosent, sier Arne Inglingstad.

Oppsamling av 85% av glykolen? DET skal jeg like å se de få til.
En ganske stor andel kan nemlig ligge igjen på flyet, og bli spredd utover takseveier, rullebane, og ikke minst bli med flyet et lite stykke etter rullebanen... ...og hvor gjør man av det som havner på takseveier og rullebane? Jo det havner jo i snøen man feier avgårde...

...og hverken de-icingutstyret eller oppsamlingsutstyret kommer til å bli bedre enn det man har på OSL og TRF, så om de vil samle opp 10-15% mer glykol enn "konkurentene" så må de nok behandle all snøen i området som spesialavfall og sende den til dertil egnet deponi...

...men det er jo min mening da...;)

...og jeg står for det jeg har skrevet tidligere:
Jeg tipper Ryanair har base på Torp før første DY-rute tar av fra Rygge...

I disse miljøtider må man tenke positivt: en utsatt åpning av Rygge vil medføre mindre CO2-utslipp :)

...og forresten: den logoen ser grusom ut!

Hva betyr "drabbat av design", og referansen til den uttalelsen? For noe vås.

Logoen vil aldri leve noe eget liv i et vakuum helt alene, men opptre i en kontekst i markedsføring, kommunikasjon, etc. Den kommer nok mer til sin rett da.

Originally posted by Falcon

Hva betyr "drabbat av design", og referansen til den uttalelsen? For noe vås.

Beste oversettelesen jeg kan komme på er "Lider av design", som en motsetning til KISS-prinsippet ("Keep It Simple, Stupid")..
Christer Glenning, som pleide å teste biler for Trafikmagasinet i "gamle dager", brukte det utrykket om detaljer han ikke likte ved bilene han testet, være seg utseendemessige detaljer eller praktiske løsninger som noen tydligvis hadde tenkt alt for lenge på...

Noen har lagt alt for mye arbeid i den logoen, og resultatet er forferdelig, da det ser mer ut som logoen til en ny såpe enn logoen til en ny flyplass...

Hvis noe er dårlig designet er det som regel fordi man har brukt for _lite_ tid på jobben. Nuvel.

Kanskje er fordi lufthavnen ligger nærme Sverige at logo'en er blå?!
Eller er det deler av et oppvisningsprogram på flystevnet til høsten?
Vel, skal jeg tillate meg å synse jeg også kunne logo'en kanskje vært noe mer fargerik.
Derimot kan det hende at den ikke kommer til sin rett slik den fremstår her så fremt bakgrunnen ikke er korrekt.
Hvis vi tenker oss at bakgrunnen er gul kan det jo tenkes at det vil se bedre ut!?
Men dag må vel grensen til Sverige flyttes litt vestover vil jeg tro.:rolleyes:

Back