Rygge Airshow 2020

Ja tenker dette stevnet bør få egen post her inne. Da er første utenlandske team på plass. Sveitsiske PC7-Team kommer til Rygge. Et veldig heftig og bra team, som gjerne kommer litt i skyggen av Patrouille Suisse.

Nå viser det seg at jeg er opptatt den lørdagen, men ser at sveitserne skal ha trening på fredagen, noen som vet om gode plasser og stå å se på fredagens trening?

Deltagere.

Team - Nasjon - Type

PC7 Team - Sveits - Formasjonsteam

(...) noen som vet om gode plasser og stå å se på fredagens trening?

Spørs vel helt hvor de trener, men for flybevegelser rundt flystasjonen kan parkeringsplassene ved Circle K, McDonalds og Tesla-laderne være aktuelle. Her overflys det på kort finale til bane 12.

Spørs vel helt hvor de trener, men for flybevegelser rundt flystasjonen kan parkeringsplassene ved Circle K, McDonalds og Tesla-laderne være aktuelle. Her overflys det på kort finale til bane 12.

Takk, er vel normalt at de trener i det luftrommet de skal ha oppvisningen. Var i hvert fall slik både med Bodø airshow i 2012. Og med PdF forran oppvisningen i Oslo senere samme år.

Jeg ser på googlemaps at det er en parkeringsplass ut mot banene ved siden av/forran parkeringshuset ved terminalen. Er det mulig å stå der, eventuelt er det mulig å komme opp på parkeringshuset eller er det helt stengt av?

Macern og Circle-K har jo ikke akkurat beste bellignehet for å se.

Det er nok bare å glemme å ta seg frem til de områdene du nevner, det er stengt av. Usikker på om du kommer noe særlig lenger enn til kontrolltårnet på adkomstveien.

Det er nok bare å glemme å ta seg frem til de områdene du nevner, det er stengt av. Usikker på om du kommer noe særlig lenger enn til kontrolltårnet på adkomstveien.

Okei men takk skal du ha.

Ser det er en åpen slette av noe slag på andre siden av E6 akkurat i høyde med terminalbygget. Det har innkjøring fra en av de mindre veiene i området. Tror jeg skal ta en dag og sjekke området ihvertfall.

Last edited:
Relativt tilgrodd den sletten der, var opprinnelig tiltenkt et flyplasshotell. Vet ikke hvor tilgjengelig den er, men det er ellers en rekke mindre småveier i området som kanskje er egnet. Absolutt best utsikt får du nok fra området rundt flyplassveien som leder til den militære hovedporten.

Relativt tilgrodd den sletten der, var opprinnelig tiltenkt et flyplasshotell. Vet ikke hvor tilgjengelig den er, men det er ellers en rekke mindre småveier i området som kanskje er egnet. Absolutt best utsikt får du nok fra området rundt flyplassveien som leder til den militære hovedporten.

Okei tusen takk, tenkte litt på den veien jeg og. Er jo ganske åpent det området der.

Hvis det ikke betyr allverdens å se dem nede på bakken, så vil jeg anbefale å stå utenfor Råde Graveservice på Mosseveien.
Det ligger klint inntil E6en, og er vel kanskje det stedet hvor du får minst trær/terminalbygg/tårn i veien.

Back