• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair sommerruter 2013

ATIS

ScanFlyer Blue
Ryanair slipper sitt sommerprogram 2013 for Norge denne uken. Noen som tør å tippe hvor de kommer til å satse?
Personlig tipper jeg det blir noen nye ruter til "syden", og flere ruter til Polen for å svare på Wizzair sin Polen-satsning fra Torp.

Ryktes flere nye fra Haugesund blant annet. Hørt prat om Paris faktisk.

Sikkert alle de 6 rutene Ryanair hadde fra HAU i år vil vel komme tilbake igjen neste år. Bra at Palma og Pisa ble en suksess. Kjenner flere som reiste til Pisa fra Haugesund med god begell i flyene. Vet ikke om Paris er en destinasjon som Ryanair bør satse på fra HAU. Man kan jo komme seg til Paris fra SVG og BGO med forholdsvis SK og DY. Men selv om jeg hater FR så vil jeg vurdere dem dersom de kommer opp med helt spesielle ruter fra HAU ved sommerplanen.

Malta, Korfu, Pula, Chania, Tessaloniki, Palermo, Zadar, Faro, Alghero ligger jo allerede ute, og med høyere frekvens, over lengere periode og til langt lavere pris enn sommerrutene til SAS.

Håper de kommer med mere. :-)

Ryktes flere nye fra Haugesund blant annet. Hørt prat om Paris faktisk.

Hvor kommer egentlig disse ryktene fra?

Wizz Air flyr ikke ruter innenfor Vest-Europa. Det er godt mulig det kommer nye ruter fra HAU, men de kommer trolig til å gå til Polen eller Lituen.

Last edited:
Personlig tipper jeg det blir noen nye ruter til "syden", og flere ruter til Polen for å svare på Wizzair sin Polen-satsning fra Torp.

Hvilke andre ruter skulle Ryanair starte fra Rygge til Polen? Settin, Lublin...?

Personlig håper jeg fortsatt på en rute til Plovdiv (PDV).

Hvilke andre ruter skulle Ryanair starte fra Rygge til Polen? Settin, Lublin...?

Personlig håper jeg fortsatt på en rute til Plovdiv (PDV).

Ja, jeg tipper på de to destinasjonene. Ellers er det også spennende å se om de øker til 6 basefly i sommerhalvåret eller om de fortsetter med 5.

Ja, jeg tipper på de to destinasjonene. Ellers er det også spennende å se om de øker til 6 basefly i sommerhalvåret eller om de fortsetter med 5.

6 basefly er det nok ikke plass til på Rygge sånn uten videre, så 5 er nok mest sannsynlig. Nå skal man heller ikke se seg helt blind på basefly, Ryanair har en rekke baser rundt omkring i Europa, så flere basefly er ikke alltid nødvendig for å utvide rutenettet, og vice versa.

Hvor kommer egentlig disse ryktene fra?

Wizz Air flyr ikke ruter innenfor Vest-Europa. Det er godt mulig det kommer nye ruter fra HAU, men de kommer trolig til å gå til Polen eller Lituen.

Er prat om Ryanair, ikke Wizzair. Og Ryanair flyr allerede til Paris fra andre steder. Om det kommer fly fra Hau til Paris er en annen sak :)

6 basefly er det nok ikke plass til på Rygge sånn uten videre, så 5 er nok mest sannsynlig. Nå skal man heller ikke se seg helt blind på basefly, Ryanair har en rekke baser rundt omkring i Europa, så flere basefly er ikke alltid nødvendig for å utvide rutenettet, og vice versa.

Det er fint plass til 6 basefly for Ryanair. Begge turboproppene til DAT får plass på stand 7, som er en utvidet stand.
Jeg tror ikke at det kommer enda et basefly, men dersom Ryanair tilbyr det, tror jeg ikke RSL takker nei. De finner nok en løsning.

Det blir forøvrig også spennende å se om ryktene om ny base i Lisboa har røtter i virkeligheten: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5458093/. Hvis denne plakaten stemmer blir det ny direkterute mellom Rygge og Lisboa.

Last edited:
Skal nok ikke se bort fra det 6. baseflyet i peakperioden neste sommer. Vi flyr stadig flere W slynger ut fra RYG. RYG-BVA-WMI-BVA-RYG, RYG-BVA-PUY-BVA-RYG og RYG-BVA-BZR-BVA-RYG er alle regelmessige. Regner med at det er for å skape trafikk ut fra Frankrike på tross av det forretningsmessige ønsket om ikke å ha base der.

Det skulle ikke utgjøre veldig stor forskjell å fly f.eks: RYG-BVA-HAU-BVA-RYG ;) Det viktigste aspektet for min egen del er hvor jeg starter og avslutter dagen - så lenge det er på egen base må man være fornøyd :)

Skal nok ikke se bort fra det 6. baseflyet i peakperioden neste sommer. Vi flyr stadig flere W slynger ut fra RYG. RYG-BVA-WMI-BVA-RYG, RYG-BVA-PUY-BVA-RYG og RYG-BVA-BZR-BVA-RYG er alle regelmessige. Regner med at det er for å skape trafikk ut fra Frankrike på tross av det forretningsmessige ønsket om ikke å ha base der.

Det skulle ikke utgjøre veldig stor forskjell å fly f.eks: RYG-BVA-HAU-BVA-RYG ;) Det viktigste aspektet for min egen del er hvor jeg starter og avslutter dagen - så lenge det er på egen base må man være fornøyd :)

Hvorfor ønsker ikke MoL å ha base i Fr.rike?

Det ser ut som trangere tider betry mindre ettergivenhet for FR. Men de kunne jo ogsaa innroemme at visse frekvenser justeres etter etterspoerselen.

Følgende står på Moss Lufthavn Rygge sin facebook-side: Nå har vi fått svar fra Ryanair og sommerprogrammet er enda ikke klart for 2013. De venter at sommerprogrammet for Rygge er ferdigstilt innenfor de nærmeste to ukene.

Ryanair utsetter altså lanseringen i hele 2 uker, kan virke som forhandlingene ikke er boks enda.

Last edited:
Hva skjer med FR-sine ruter til Hellas? Kommer Kos og Co. tilbake eller er de borte for godt?

Gutter, men hvordan kommer noen ruter fra Rygge stopp på slutten av august?

Eksempel: Roma, Palermo, Zara, Faro, Alicante, Barcelona, Malaga, Palma, Valencia, Liverpool, Malta.

Back