Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Ryktes flere nye fra Haugesund blant annet. Hørt prat om Paris faktisk.
Ryktes flere nye fra Haugesund blant annet. Hørt prat om Paris faktisk.
Personlig tipper jeg det blir noen nye ruter til "syden", og flere ruter til Polen for å svare på Wizzair sin Polen-satsning fra Torp.
Hvilke andre ruter skulle Ryanair starte fra Rygge til Polen? Settin, Lublin...?
Personlig håper jeg fortsatt på en rute til Plovdiv (PDV).
Ja, jeg tipper på de to destinasjonene. Ellers er det også spennende å se om de øker til 6 basefly i sommerhalvåret eller om de fortsetter med 5.
Hvor kommer egentlig disse ryktene fra?
Wizz Air flyr ikke ruter innenfor Vest-Europa. Det er godt mulig det kommer nye ruter fra HAU, men de kommer trolig til å gå til Polen eller Lituen.
6 basefly er det nok ikke plass til på Rygge sånn uten videre, så 5 er nok mest sannsynlig. Nå skal man heller ikke se seg helt blind på basefly, Ryanair har en rekke baser rundt omkring i Europa, så flere basefly er ikke alltid nødvendig for å utvide rutenettet, og vice versa.
Skal nok ikke se bort fra det 6. baseflyet i peakperioden neste sommer. Vi flyr stadig flere W slynger ut fra RYG. RYG-BVA-WMI-BVA-RYG, RYG-BVA-PUY-BVA-RYG og RYG-BVA-BZR-BVA-RYG er alle regelmessige. Regner med at det er for å skape trafikk ut fra Frankrike på tross av det forretningsmessige ønsket om ikke å ha base der.
Det skulle ikke utgjøre veldig stor forskjell å fly f.eks: RYG-BVA-HAU-BVA-RYGDet viktigste aspektet for min egen del er hvor jeg starter og avslutter dagen - så lenge det er på egen base må man være fornøyd
![]()
Hvorfor ønsker ikke MoL å ha base i Fr.rike?
Hva skjer med FR-sine ruter til Hellas? Kommer Kos og Co. tilbake eller er de borte for godt?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.