• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair relaneste nettsiden sin

For å si det mildt, ja :D

"Billige flyreiser fra Norway"

"Fly til Brussels"

Her man man velge og vrake. Men selve siden er også svært uoversiktelig og rotete. Jeg like ikke den gamle siden heller, men den var litt mer oversiktelig.

For ikke å snakke om ...

Fly til Grã-Bretanha
A Ryanair disponibiliza voos baratos para 160 destinos Europeus em mais de 1.000 rotas low cost.
Reiser til Londres flights | Reiser til Glasgow flights | flere byer »

Pinlig!

Det er ille når man så desperat prøver å relansere sider på andre språk og det skinner gjennom så lett at det har gått fort unna.

Merkelig.
Hvorfor lanserer de en side som er dårligere enn den de hadde?
Kan si mye rart om Ryanair. Men, nettsidene deres var faktisk ganske oversiktelige og gode.
Nå kan man ikke en gang velge bort den obligatoriske reiseforsikringre deres til blodpris!

Gud i himmelen, jeg lover aldri å snakke stygt om SAS sine sider igjen. Jeg har knapt sett noe mindre proft fra "ordentlig" selskap før - det er jo en skam. Èn ting er når det forekommer små skrivefeil på en nettside, det innbyr jo ikke akkurat til tillit, men annen ting er når flere av setningene rett og slett er uforståelige.

Jeg regner med FR ikke har en ris-og-ros e-postadresse, så det er vel ingen grunn til å si fra heller.

Og da har Aftenposten lest her inne og laget denne saken:

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article4104050.ece

Uten at de selv er helt plettfrie...

Dessuten opererer man med både skrivefeil og og/å-feil når selskapet skal fortelle om den enkle bestillingsprosessn

Ellers svarer Ryanair i kjent stil, denne var jo faktisk ganske morsom, og nok et lite spark til journalistene:

... selskapet har hatt rekordtrafikk på sine sider av folk som vil se på det grusomme språket.

:lol:

Last edited:
FR kjører på videre som "Worlds favorite airline" med en fantastisk hjemmeside. Greit nok at bruksområdet ikke er så bra som det var. Uansett --> Siden ser mye mer nyansert ut nå enn før.

Nå ser det ut til at man har klart å spare penger ved å la tenåringer lage hjemmeside(!) for Ryanair...

Oi da, en skriveleif i artikkelen, en smule pinlig, hehe. Hadde satt pris på om en av moderatorene ville rettet på den ;)

Var inne og kikket litt på reisevilkårene til Ryanair i og med at eldstejenten skal ut og farte med dem i morgen. Blir virkelig imponert over språkføringen. Under bagasje står det f. eks følgende

8.7.1 DuDetkan kun ha medmedbringesett kolli håndbagasje per passasjer (ingen kolli for spedbarnkan ikke medbringe noen kolli), og det ergjeldervisse begrensninger påhåndbagasjensvekt og størrelse (klikk her for regelverk om håndbagasje). Hvis du har enekstra håndbagasje i form avhåndveske, stresskoffert, bærbar datamaskin, varer kjøpt på lufthavnenflyplassen, kamera osv., må dissedettepakkes ned i det ene kollietmedhåndbagasje som er tillatt. Ekstra håndbagasje eller for stor håndbagasje vil bli avvist ved utgangen, eller, hvis mulig, plassert i flyets lasterom mot at du betaler et gebyr på nivåetetter et nivåsom er angitt i regelverket (klikk her for regelverk om håndbagasje). Hvis duDeter usikker, kan dumulig åkontrollere håndbagasjenhåndbagasjens vekt og størrelseved bagasjedroppskranken før du går gjennom sikkerhetskontrollen. Ryanair tar ikke ansvar for overdimensjonerte reisebagger som blir avvist ved ombordstigning og deretter forlatt av deg.

Tror hva mine kollegaer på norskseksjonen ville sagt til dette. :)

Og reklame for Lerum saft på en side man skal bestille flyreise? Provoserende dårlig, generelt sett.

Track back...

Synes egentlig den nye siden så litt bedre ut enn den gamle jeg. Fargekartet til Ryanair er jo i utgangspunktet aldeles grusomt, så med det i bunn er det vel omtrent det beste man kan få til.

Er vel ikke så unaturlig med litt språkproblemer i starten, selv om det kan se ut som om de har svingt korrektursparekniven litt vel hardt i dette tilfellet. He he

De kunne godt holdt seg til engelsk ja.

Rykter sier at Internett staben består av 3 personer.
LN-MOW, du har vært hos de, eller hva?
Stemmer det?

Rykter sier at Internett staben består av 3 personer.
LN-MOW, du har vært hos de, eller hva?

Jeg var på en konferanse hvor en av høvdingene i finansavdelingen holdt foredrag om bl.a. innføringen av app'en deres. Kan si det slik at den eneste delen av kunden han holdt i fokus, var lommeboka .... Innstillingen var klar - alt gikk ut på å vri om plastkortet til kunden mest mulig. Alt annet var underordnet.

Back