Ryanair ødela ferie - må betale

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Ryanair ødela ferie - må betale

Det irske billigflyselskapet Ryanair er dømt til å erstatte en stor del av utgiftene et ektepar fikk for å komme seg hjem etter at Ryanair avlyste en flyging.

Paret reiste til Brussel i mai 2006. Rett før hjemreise fikk de vite at flyet var innstilt, og at de først kunne få nye billetter tre dager senere. Det hadde ikke paret tid til å vente på, og reiste hjem med tog, leiebil og drosje som de betalte selv.

Ryanair betalte tilbake 322 kroner for flybilletten, men ikke noe annet. Nå er paret tilkjent 2325 kroner hver, nesten halvparten av det de brukte, blant annet fordi Ryanair ikke hadde noe overbevisende svar på hvorfor paret ikke kunne settes på et annet fly.

:up:

EDIT: http://www.hegnar.no/okonomi/article365872.ece

Last edited:
Re: Ryanair ødela ferie - må betale

Men at det er dømt til noe betyr jo ikke at FR betaler ut...

Ryanair did it again....fader heller...kjenner jeg blir irritert!

Domen är utdömd i tingsrätten. Jag antar att den kommer att överklagas till hovrätten av Ryanair. Det är först där som domen kan bli prejudicerande (mål av den här typen får sällan prövningstillstånd i Högsta Domstolen).
Det blir intressant att se vad Ryanair gör. En dom i domstol är ju betydligt svårare att undvika än att hamna på Allmänna Reklamationsnämndens svarta lista.

Men folk flyr med FR som aldri før...
Jeg har lovet meg selv om å aldri fly med FR eller kjøpe mat i en Lidl-butikk. Litt av det samme, spør du meg.

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2994146.ece

Går vel på markedsføringsbudsjettet, dette .... :rolleyes:

Enig i dette utsagnet fra artikkelen.

- Det betyr at flyselskapene har et stort ansvar for å finne alternative flymuligheter hjem for reisende som blir rammet av innstilinger. Denne dommen får betydning for alle flyselskapene innenfor EU, sier Daniel Karfs, jurist på Konsumentverket til Gøteborgs-Posten

Men spm er hvor mye F*** FR gir i det.... :drunk:

Men siden jeg er svensk og er i hjemlandet i ny og ne, må jeg fremdeles forholde meg til at Lidl fremdeles eksisterer i Sverige.

Nu, back to thread! :-)

Hva med å bare overse butikkene, og fortsette å handel kvalitetsvarer på kvalitetsbutikker - på samme måte som jeg spør meg: Hvorfor i all verden vil noen fly med Ryanair?? Også har jeg glemt det - for meg finnes de ei! (Ryanair altså! Ved nærmere ettertanke så tror jeg ikke jeg kjenner noen som har fløyet FR - kvalitetsvenner altså) - fikk akkurat vite at en venn har fløyet FR. Kjenner en blanding av skuffelse, sinne og forakt bre seg i kroppen......

;-)

Nå kan tråden fortsette sin gang.

Last edited:
Back