Ryanair med nytt journalist-agn.

Wig-wag

ScanFlyer Gold
Medlem
http://e24.no/utenriks/article3157214.ece

Ifølge e24 skal man selge ståplasser.

Såvidt jeg forstår er det en slags krakker, der man sitter mer oppreist og følgelig får plass til fler passasjerer.

Finnes det regler for maksimalt antall passasjerer i de forskjellige flytyper, eller kan man stappe inn så mange man vil, forutsatt at andre regler med hensyn til setebelte, cabincrew m.m. er oppfylt?

Av alle merkelige utspill fra Ryanair om f.eks. toalettgebyr og bæring av bagasje, må jeg faktisk si at dette siste utspillet har jeg minst problemer med, hvis det blir realitet. Etter adskillige timer på barkrakker i mitt liv, finner jeg ikke det særlig mer ukomfortabelt enn trange flyseter. :p
 
Dette kinesiske selskapet det vises til, har vel ikke gjennomført dette, men skal ha vært inne på samme tanker ...

Uansett - det står at man skal diskutere muligheter med Boeing, så da er det jo mulig at det på sikt vil komme en 738 med en ekstra nødutgang, slikt man gjorde med 739ER.
 
Dette kinesiske selskapet det vises til, har vel ikke gjennomført dette, men skal ha vært inne på samme tanker ...

Nei, og Ryanair har heller ikke innført toalettavgifter og egen bæring av bagasje, slik journalisten i artikkelen påstår.

Så om det er mulig er det vel høyt oppe og langt fram?
 
Ja, og det synes jeg også egentlig står ganske klart hvis man tar seg tid til å lese artikkelen ....

Ryanair-sjef Michael O'Leary skal allerede ha vært i kontakt med flyprodusenten Boeing for å se om en slik ståplass-ordning kan innføres.
 
Ifølge e24 skal man selge ståplasser.

Been there, done that, stått altså:colgate:
Fra Bgo-Trd i en F-27, greit nok det, hehe
 
Kan de ikke bare be de som skal reise om å ta toget? Da kan de jo selge alle flyene sine og kutte alle kostnadene..
 
Knallbra forslag fra Boeing...det virker ikke som MoL liker tanken på å drive flyselskap - frakt og krøtter transport derimot...
 
Ryanair er ikke først ute med å foreslå ståplasser. Forslaget dukket også opp for et par år siden fra Asia eller noe. Da var vel Airbus på banen også.
 
Dette har vært oppe før også.
Det var også noen tegninger som illustrerte hvordan man hadde tenkt seg dette, og det så ikke særlig komfortabelt ut for å si det sånn.
Man stod mer eller mindre fastbundet til en plate i loddrett stilling.
 
Men gode O´Læri har ikke skjønt hvordan det skal løses. På pressekonferansen på Rygge klarte han å si at folk fint klarer å stå 1 time på t-bane, buss etc, så det burde heller ikke være vanskelig på fly. Det er heller ikke mer farlig på fly mente han. Men har han ikke hørt om turbulens? Det er jo en grunn til at folk som sitter skal være fastspent. Begynner de som står å sprette rundt kan det fort bli mange skadde personer.

Tegninger jeg så for et par år siden da saken sist var oppe, bestod av skulderfeste-anordninger om jeg ikke husker feil, på samme måte som i en del berg-og-dalbaner. Det kan sikkert fungerte fint det, for da er man i hvert fall festet og spretter ikke rundt i kabinen som en sprettball :) Men nei...jeg betaler heller penger for å sitte relativt behagelig.
 
Men hva tror dere blir deres neste utspill for å øke intjeningen?

Jeg tipper at ved neste flyordre ifra den kanten har dem fjernet leselys og luftdysene over setene for å gjøre flyene enda billigere i innkjøp, og kansje spare noen kilo i egenvekt på flyet.
 
Dessuten vil det vel bli lite med overheadbins der det er ståplasser. Så da kan man fly billig, å batele skjorta for å få med seg bagasjen. Regner med at ståplass blir uten
carry-on.
 
Dessuten vil det vel bli lite med overheadbins der det er ståplasser. Så da kan man fly billig, å batele skjorta for å få med seg bagasjen. Regner med at ståplass blir uten
carry-on.

Ståplass med ryggsekk kan velges som cary-on.
 
Ja, skal man presse inn 30 personer ekstra må de vel også gjøre noe med antall nødutganger? Hva med krav til evakueringstiden på 90 sek?

Vi kan vel vente å få se det samme hos DY og andre lavprisselskaper dersom Boeing og Ryanair faktisk får dette sertifisert og godkjent.
 
Back
Top