• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

RSL ønsker å slippe månedlige rapporteringer av passasjertall

Herlov

ScanFlyer Gold
RSL ønsker å slippe månedlige rapporteringer av passasjertall

Mens nesten samtlige flyplasser i Norge månedlig offentliggjør sine passasjertall, ber Moss Lufthavn Rygge om å slippe.

Flyplassledelsen begrunner dette med at passasjertallene er børssensitiv informasjon, og at verken Norwegian eller Ryanair som børsnoterte selskaper ønsker en offentliggjøring av månedstallene.

Full artikkel -> http://www.moss-avis.no/nyheter/moss-lufthavn-rygge-ber-om-ferre-rapporteringer-1.5154175
 
Re: RSL ønsker å slippe månedlige rapporteringer av passasjertall

Snodig utspill, synes nå jeg :8:
 
Re: RSL ønsker å slippe månedlige rapporteringer av passasjertall

Hvordan gjøres det på TRF?
 
Re: RSL ønsker å slippe månedlige rapporteringer av passasjertall

Siden det er forsvaret som søker, kan det jo være at de ikke ønsker å gjøre den jobben. Da det ikke har samme hensikt lenger. Og at de skyvere selskapene foran seg.
 
Last edited:
Re: RSL ønsker å slippe månedlige rapporteringer av passasjertall

Det har ikke noe med offentliggjøring av tall eller ikke. RSL har som policy å ikke offentliggjøre tall.

Denne rapporteringen det nå er snakk om, er overfor Luftfartstilsynet. Det har sin bakgrunn i at MLR sin konsesjon tidligere hadde en maksimalbegrensning i antall passasjerer. (Dette "passasjertaket" har vært omtalt utallige ganger på dette forumet)
MLR måtte melde inn til tilsynet, så de kunne sjekke at lufthavnen overholdt konsesjonen. Denne begrensningen eksisterer ikke lenger, og da har denne rapporteringen heller ingen hensikt.
 
Back
Top