RSL bygger ut for Ryanair

Betaler Ryanair lavere landingsavgifter etc enn Norwegian og andre flyselskap som opererer på Rygge ?
 
FR slår skikkelig rot nede på Rygge. Egentlig veldig synd for TRF dette. De hadde sjansen men lot den tydeligvis gå fra seg.
 
I følge ledelsen på TRF ønsket de ikke å la FR etablere noen base på flyplassen...
 
I følge ledelsen på TRF ønsket de ikke å la FR etablere noen base på flyplassen...

Selvsagt ønsket de ikke det.....under alle mine år på TRF var det et sterkt ønske fra mange hold om FR base på TRF. FR kjørte sågar jobbintervjuer for kabinansatte i Sandefjord. Men nå havnet basen i stedet på RYG.
 
Last edited:
Det er ingen flyplass som tjener penger på å ha Ryanair basefly. Skavsta er et godt eksempel.

Utrolig at RSL bruker penger på Ryanair! Det er det ingen andre enn Ryanair som tjener på!
 
Last edited:
Det beror väl lite på hur avtalen om parkering och butiker ser ut på flygplatsen. Kan tänka mig att RSL har intäkter på passagerna som brukar terminalen och annat runt flygplatsen. Vi får bara se vad som händer
 
Det er ingen flyplass som tjener penger på å ha Ryanair basefly. Skavsta er et godt eksempel.

Utrolig at RSL bruker penger på Ryanair! Det er det ingen andre enn Ryanair som tjener på!

O Leary er en luring, utnytter små provinsflyplasser som ønsker å ha "base" for et stort internasjonalt flyselskap, og får folk til å tro at FR så mye billigere enn andre flyselskap. Men Rygge vil jo tjene litt penger på at flere reisende handler mer i taxfree kiosken der..
 
Last edited:
Nordmenn shopper jo tax-free som gale...

Og når SAS sliter og ikke kan har finansiell mulighet til å konkurrere med Norwegian på pris er det jo bra at Ryanair blir sterke i Norge og puster Kjos & Co i nakken...

Og for oss som bor i Oslo sentrum sparer man lett en halvtime hver vei på å dra til Rygge istedet for Torp så det er jo supert. Billigere og minst like enkelt er det å parkere på RYG enn på OSL og TRF også :)

RYG eies av Olav Thon (heleid og privat) og Orkla. Så det er ikke penger som er problemet for at RYG skal bli en suksess. Det er kun opp til oss passasjerer om vi ønsker å reise fra RYG og konservative politikere som regulerer trafikken det kommer ann på.

Og at noen puster Avinor i nakken skader heller ikke.... Forsvaret driver jo RYG. At OSL skal subsidiere alle mulige småflyplasser som omtrent ingen bruker som drives av Avinor i all evighet synes jeg heller ikke vi som kunder skal godta...
 
Nordmenn shopper jo tax-free som gale...

Og når SAS sliter og ikke kan har finansiell mulighet til å konkurrere med Norwegian på pris er det jo bra at Ryanair blir sterke i Norge og puster Kjos & Co i nakken...

Og for oss som bor i Oslo sentrum sparer man lett en halvtime hver vei på å dra til Rygge istedet for Torp så det er jo supert. Billigere og minst like enkelt er det å parkere på RYG enn på OSL og TRF også :)

RYG eies av Olav Thon (heleid og privat) og Orkla. Så det er ikke penger som er problemet for at RYG skal bli en suksess. Det er kun opp til oss passasjerer om vi ønsker å reise fra RYG og konservative politikere som regulerer trafikken det kommer ann på.

Og at noen puster Avinor i nakken skader heller ikke.... Forsvaret driver jo RYG. At OSL skal subsidiere alle mulige småflyplasser som omtrent ingen bruker som drives av Avinor i all evighet synes jeg heller ikke vi som kunder skal godta...

Delvis enig. Men Norge er avhengige av at OSL tjener penger slik at en del av småflyplassene kan bestå, ellers vil distrikts Norge bli enda mer avfolket enn det er idag. Jeg mener også at vi trenger en vekst på Gardermoen som kan tiltrekke seg flere internasjonale selskap enn idag, og da fortrinnsvis på IC. Og jeg er såpass "barnslig" at jeg får mer reisefølelse av å reise fra en stor flyplass, enn feks Rygge.
 
Leser at det skal legges centerline-lys på rullebanen, slik at minima kan synkes. Det må vel være CATII det er snakk om?
 
Centerlinje-ljus är inte ett krav på CAT I så du kanske är något på spåren...

Tror ikke du skjønner hva jeg mener. Rygge har i dag CAT I og en RVR-minima på 600m, om jeg ikke tar helt feil (Norwegian). Absolutt RVR-minima på CAT I er vel 550m (dersom rullebanen har centerlinelys). Er det disse 50m reduksjon det siktes til i artikkelen? I så fall hjelper det ikke så veldig mye om Vannsjøtåken ligger tykt.
 
Last edited:
Det flys nå CAT I på 550 meter selv uten centerline også.

Det ligger et par anbud ute på Doffin ang CAT II utstyr/lys på Rygge, så ja, det er CAT II på gang.
 
Tror ikke du skjønner hva jeg mener. Rygge har i dag CAT I og en RVR-minima på 600m, om jeg ikke tar helt feil (Norwegian). Absolutt RVR-minima på CAT I er vel 550m (dersom rullebanen har centerlinelys). Er det disse 50m reduksjon det siktes til i artikkelen? I så fall hjelper det ikke så veldig mye om Vannsjøtåken ligger tykt.

Jag förstod vad du menade. Centerlinje ljus hade inte spelat någon roll i en CAT I in flygning. Det hade gett LVTO. Men som det nämn av M609 så är det på gång med CAT II.
 
For interesserte kan det nevnes at "skjelettet" til det jeg antar er den kommende hangaren nå er langt på vei oppført syd for terminalen.
 
Skal bli spennende å se hvor mekanikerne kommer fra .. jeg regner med at planen er å gjøre noen sjekker der ..?
 
Back
Top