Rolig mandag fra Vung Tau

Futura

ScanFlyer Gold
På lørdag var det masse folk til frokost, men tomt i poolen. I går, søndag, var det like mye folk til frokost og masse unger i poolen. Antakelig for siste bad før hjemreise. I dag var det 20% av i går i frokstsalen, og trafikken på veien langs stranda er mer en halvert. Deilig og rolig nå. Etter hvert skal vi gå bort til fergeterminalen å bestille ferge billetter til Saigon i morgen, med avreise 12.00 Virkelig deilig å slappe av og gjøre ingenting, nesten. Vi har ikke en gang giddet å spise middag, de 2 siste dagene, bare nøyd oss med en skikkelig frokost.

Får ta litt om fredagens flight, den 14ende på denne turen og 12 og siste med Airbus, for de som vil lese om det:
Vi tok flybussen de 50 kilometrene fra Siem Reap til flyplassen, det var ca 20 pax ombord, kostet $8/pers og tok 10 min mer enn bil. Vi kom på den nybygde flyplassen, som åpnet 16.10.23, eksakt 3 timer før avgang. Vi sjekket inn og gikk gjennom emigration og så security, som var som på de fleste andre flyplasser. Flyplassen er som OSL, en arm til hver side og en rett frem. Den til venstre var avstengt Den har 15 gater, hvorav 1 har 2bruer, for større fly. Vårt fly stod allerede på gate, og hadde nok stått der en stund også. Det var 3-4 andre fly der samtidig med oss. Vi gikk på Burger King og kjøpte en meny, surfet på nettet og så litt ut, men det var veldig lite som skjedde. 50 min før avgang annonserte de boarding, da var kona akkurat gått på WC for å skifte. Da vi kom til gate 40 min før avgang var det ikke noe kø. Dagens flyselskap var Air Cambodia. Dette het til 31.12.24 Cambodia Angkor Air. Dagens A320 virket gammel og slitt, på mitt sete, 25A var sete trekket på sitteputen, litt ødelagt, noe man kunne se fra midtgangen. Det var heller ikke oppbevaringsnett i sete ryggene, noe jeg finner ganske irriterende. Det var ca 100pax ombord. Vi var airborne 10 min før avgangstid, noe som var deilig etter de siste 4 flighters forsinkelser, på tilsammen 7 timer. Vi fikk servering, ett pappkrus med vann og det var det. Vi hadde knapt kommet opp i masj høyde før vi startet nedstigning. Vi fløy en stor 300 graders runde rundt Saigon, for å komme inn nordfra. Som med neste alt av narrow body på SGN, så var det bussing. Imigration køen var nesten like kjempelang som på mandag. Det var et norsk eldre par, rett bak oss, har en anelse om at mannen hadde jobbet i Norad, UD eller noe sånt. De hadde vært der masse og aldri opplevd maken til kø. Vi hadde teft og kom oss over i en kø for handicapede, eldre og barn, så sparte 10 min. Bagasjen var tatt av båndet, og båndet stoppet. Så ut til Grab skranken, rett i bilen og 1:45 til Vung Tau Grand Hotell

God morgen fra SK 481

Hei og god morgen fra SK ARN- OSL. Jeg skal videre til AAR. Ha en flyvende dag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Re: God morgen fra SK 481

God morgen fra sofaen foran peisen. Kaffe og kjeks servert og her har jeg det absolutt ganske så bra forholdene tatt i betraktning. Trening i kveld utgår også… Ha en bra start på uken.

Hepp fra Fbu. Flikket på en presentasjon allerede. Avocadotoast (som jeg akkurat lærte at er trendi i vg) er fortært. Litt mer kontorering her hjemme før en treningøkt på kontoret og påfølgende jobbing der. Forventninger om at jeg er mattelærer i ettermiddag.

Mornings fra Asker. Litt kombinasjon av hjemmekontor og hjemme med sykt barn. Flybilletter for utreise på sommerferien ble booket i går, greit svi av litt bonus på OSL-ZRH. Dessuten ble plassbilletter på Bernina Express også fikset. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Her skulle man i løpet av dagen vært på helsestasjonen for pappatreff med minstemann, men tror ikke de vil ha feber der, så da får jeg dra alene.
Gjorde noe nytt i går og sendte avgårde et par tusenlapper til Ryanair for høstferie og bryllup i Italia. Overraskende nok så lar O'Leary deg sjekke inn både barnevogn og bilstol gratis med infant, men magefølelsen sier meg at det ikke nødvendigvis er noe han gjør fordi han er så gavmild.

God morgen fra kontoret.. Ble en tøff time i trimstudioet i dag og en skikkelig Elvis-helg måtte ut av systemet.. Makan til mye god mat og ALT for mye god drikke.

God morgen fra Kongsberg. Formen har dessverre ikke blitt noe bedre så jeg skal ringe sykehuset straks forå diskutere veien vdere. Det samler seg væske i magen og det er litt plagsomt. Føles litt som å gå med en håndball i magen.

Forventninger om at jeg er mattelærer i ettermiddag.

Jeg ser er sykemeldt fra min stilling som matematikklærer ved Universitetet, men nå har sønnen meldt seg opp til en matteeksamen til våren så da blir det å praktisere litt som mattelærer utover våren. Kjekkere det enn å fungerere som ubetalt taxi, bilutleieselskap etc

God morgen fra R14. Deilig å skulle tilbake til kontoret etter 2 uker på jobbreise/hjemmekontor

Planen er vel derfor stort sett møter

Mårnings fra gjemmekontoret på det grå Sørland.
Mer enn nok til å fylle dagen med. +2 ute og ingen snø. Sånn vi liker det. Blir en travel uke, men hjemmekantina byr på omelett med godt fyll og fersk loff, så man skal ikke klage.

God uke ønskes!

Hoi fra akkurat innenfor ring 2. Ikke den eneste i denne tråden som har bestilt tur til Italia i dag ser jeg, men i motsetning til bryllup så blir ikke fotballkamper bekreftet før ganske tett opp mot avspark på denne siden av nyttår. Så den får jeg bare se an når vi kommer til 21 februar og tv-kampene slippes.

Ikke den eneste i denne tråden som har bestilt tur til Italia i dag ser jeg, men i motsetning til bryllup så blir ikke fotballkamper bekreftet før ganske tett opp mot avspark på denne siden av nyttår.

Joda, Bernina Express ender i Tirano ;)

God dag fra Forus,
Morgenmøter gjennomført , videre business as usual i dag i prosjektet.
I kveld politisk utvalgsmøte.
Ha en fin dag.

God mandag fra Oslo - her har jeg blitt potte forkjøla og tett i hodet og alt. Så jeg bestemte meg nokså raskt at jeg ble hjemme fra jobb i dag. Etter at jeg hadde gitt beskjed om det så sov jeg til over 12 (!) det er uvanlig for et A menneske som meg, så det var nok et reelt behov for hvile. Får vel kanskje ta en kjapp tur i butikken, ja det får vel være ambisjonen i dag tenker jeg.

Last edited:
God mandag fra Forus. Ute er det grått og litt vått. Inne er det litt roligere på kontoret siden prisvinduet nå har passert. Og hva vinduer angår, så begynner jeg vel etterhvert å tenke på hva som skal bli neste tilskudd til vinduspynten. :p;):stir

G'morgen fra SC .. Fin morgen sånn rent generelt .. Ny pleierske til svigerbeistet i dag .. søt liten blondine.

Litt spent på hvordan aksjemarkedet oppfører seg i dag .. Kanskje tryggest å selge seg ut av alt og sitte på cash en stund .. ? Forberedt på en smell når det åpner om en time.

Ny arbeidsuke venter. Men først må jeg ha mer kaffe ....

På TV ser jeg, at det danske håndbold herrelandshold er på vej ud af
DY940 i CPH. Det er i hvert fald anden gang, at Norwegian flyver vores verdensmestre hjem!
Med live sending fra landing og taxibanerul er det ubetalelig reklame for DY! Måske bør de overveje at blive sponsorer
for vores landshold …..:p:lol:?
PS jeg interesserer mig ikke for håndbold, men jeg er selvfølgelig
glad på holdets vegne!

God mandag fra et ellers gråt DK

Last edited:
…å tenke på hva som skal bli neste tilskudd til vinduspynten. :p;):stir

G’æftan i tåka. Riktig så stemningsfullt ute på tur i svart/hvitt landskapet.

Ref vinduspynt: Er det flymodeller det er snakk om?

Attachments

• IMG_4592.jpg
    IMG_4592.jpg
    26.1 KB · Views: 113
På TV ser jeg, at det danske håndbold herrelandshold er på vej ud af
DY940 i CPH. Det er i hvert fald anden gang, at Norwegian flyver vores verdensmestre hjem!
Med live sending fra landing og taxibanerul er det ubetalelig reklame for DY! Måske bør de overveje at blive sponsorer
for vores landshold …..:p:lol:?
PS jeg interesserer mig ikke for håndbold, men jeg er selvfølgelig
glad på holdets vegne!

God mandag fra et ellers gråt DK

Gratulerer med VM gull i håndball. Kult at DY flyr verdensmestrene hjem. Har sett i danske aviser at det er litt av en feiring på Rådhusplassen. :drink

Vel, det ble ikke like mye blest rundt Norge sin exit. Det var nok en sorgtung busstur inn til Oslo for en ukes tid siden, selvsagt uten noe feiring av noe slag. For dem er det bare å trene hardt for å nærmere seg de beste.

Ref vinduspynt: Er det flymodeller det er snakk om?
Absolutt. SK MD81, FR B738 og KL E190 er bare begynnelsen. Men må vel ta det gradvis. Om jeg ikke kan jobbe i bransjen får jeg heller pynte litt med bransjen. Man må jo utnytte fordelene ved å ha eget kontor ;):p

Back