• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ringe flyselskaper ...

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ofte leser jeg her på diverse forum hvor vanskelig det er for mange å kontakte sitt lokale flyselskap eller nettbyrå her hjemme.

Vel , jeg har kun to flyselskap å kontakte, UA og LH, dersom noe går gærnt etc.

A ) Først UA… Ringer 1-800-UNITED-1:

Et sekund eller to senere:
Først computerstemme
«Hi, are you REIDAR ?»
Meg: “ Yes”..

Computeren : “What dou you want : Reservations, Mileage Plus etc.etc ?”
Meg: “Reservations”

Bang, 1-2 sekunder senere : “Hello Mr. Andersen, what can I do for you ?”. Er allerede oppe på skjermen :D
------------------------------------------------------------------------

B ) Lufthansa ikke så enkelt, men havner oftest i Cape Town.
Ganske raskt med å ringe lokalt Oslo nummer og hyggelig service.

Høres ikke galt ut.

Jeg hater å snakke i telefonen. Ikke bare litt, men sånn helt sinnsykt. Litt derfor jeg reiser så mye...

Egentlig

Jeg foretrekker å ha ting skriftlig, og liker ikke å gjøre ting over telefon. Derfor blir jeg passe småirritert når jeg chatter med kundeservice som hver gang ber meg om å kontakte kundeservice på telefon... Som da ofte har ørten tast 1 for ditt og tast 2 for datt osv.

Sent from my iPad using Tapatalk

Telefonsupport er sååå nittitalls. Er som Fnate - hater å ringe. Kan det ikke gjøres på nett, finner jeg helst på noe annet.

Jeg er ganske nittitall og er ofte imponert over hvor kjappe og proffe de er over telefon. Jeg har hatt et par telefoner til Lufthansa i det sistre hvor de har svart umiddelbart og hjelper deg 100% med en gang.

Den største telefonoverraskelsen jeg har hatt var når vi hadde booket og betalt en billett med Cebu Pacific fra Dubai for en venn, hvor jeg hadde lagt inn feil dato og navn (!?) - de svarte med en gang på bra engelsk og fikset dette på to minutter.

Skal jeg kontakte noen på mail er jeg så utolmodig at de må svare på et par minutter før jeg gir opp. (Chat begynner jeg å like mer og mer...)

Jeg hadde en hyggelig telefon med flyBes call-senter denne uka - og de løste floken for meg på en måte som ikke kunne gjøres på nett. Der var minimum connection 90 minutter, mens det i realiteten er 10 - og vipps! Jeg kan gjennomføre turen og flyet ut er det jeg kommer inn med så jeg slipper nok å gå av også :)

Back