Rimelig til USA med Icelandair

Intemezz

Supernova
Sjekket en tur til NY med Icelandair med 3 dagers stop-over i Reykjavik fra 17. februar til 25. februar. Pris på eco er 3.400,- og 5.100,- på eco extra (biz light?) Synes ikke dette er galt. Eco extra er 2+2 config, fri mat og drikke og lounge.

Er ikke gal pris i det hele tatt det. Hadde jeg bare hatt mulighet til å ta fri hadde jeg reservert på dagen. Billigere enn introprisen til SAS...

Når man kan fly SAS og Continental til tilnærmet lik pris, så vil jeg ikke akkurat kalle dette billig. Icelandair er litt som Ryanair når det gjelder service - alt må man betale for ombord i eco.

Når man kan fly SAS og Continental til tilnærmet lik pris, så vil jeg ikke akkurat kalle dette billig. Icelandair er litt som Ryanair når det gjelder service - alt må man betale for ombord i eco.

Dersom du leser at han skal ha en 3 dagers stop over, så er vel sikkert ikke verken CO eller SAS det mest naturlige valget?

Hvis man dropper stoppet på Island og kun reiser til NY, tilbyr SAS 4324 i Economy og 12864 i Economy Extra (samme datoer). Når man får stopp på sagaøya i tillegg til NY for en langt billigere penge med Icelandair, er dette veldig gode priser.

Men hvorfor skal man stoppe i REK? Ikke akkurat noe å hverken se eller gjøre der.
Men all honnør til FI som har klart å selge inn at det er verdt å stoppe der. ;-)

Men hvorfor skal man stoppe i REK? Ikke akkurat noe å hverken se eller gjøre der.
Men all honnør til FI som har klart å selge inn at det er verdt å stoppe der. ;-)

KEF er vel av de aller fleste brukt som en transit lufthavn og begynner vel å bli en ganske aktiv "hub" mellom Europa og US. Skulle man gidde så er jo Island et greit sted å oppleve en gang med rimelig spesiell natur (spesielt for amerikanere) litt laguner. For de som fremdeles liker spa, så er vel Island et ganske så perfekt sted.

Denne påstanden vil jeg gjerne at du utdyper nærmere - for jeg kunne nemlig godt tenkt meg et slikt opplegg :cry

For de som fremdeles liker spa, så er vel Island et ganske så perfekt sted.

Vil vel påstå at du får bedre SPA-opplevelser i NYC enn på Island.
Enig med Ribro her - hvorfor stoppe på Island hvis du skal til USA. Kan du ikke heller bare reise til Island da??

Denne påstanden vil jeg gjerne at du utdyper nærmere - for jeg kunne nemlig godt tenkt meg et slikt opplegg :cry

Det kan jeg godt gjøre. Jeg har vært på Island to ganger før; en gang ifm jobb og en gang da svigermor "klarte" å få hele familien til å reise dit. Begge gangene var like skuffende. Det er ikke noe å gjøre på Island, i hvert fall ikke de gangene jeg var der. Det var dyrt (ja, dette var lenge FØR finanskrisen), dårlige restauranter, menneskene var ikke særlig hyggelige, og den blå laguenen var ikke så veldig imponerende. Et vann som lukter vondt og som jeg er overbevist om er mega-dirty dersom man skulle analysere det.
De jeg har snakket med som har vært på Island sier "been there, done that", dvs de reiser ikke tilbake. Men for all del, heldigvis er det opp til hver enkelt å velge hvor man vil reise.

Vil vel påstå at du får bedre SPA-opplevelser i NYC enn på Island.
Enig med Ribro her - hvorfor stoppe på Island hvis du skal til USA. Kan du ikke heller bare reise til Island da??

Hvorfor dra til NYC hvis du tar en 3dagers tur til Florida? Kan jeg ikke bare reise til Florida i det store og hele da? Hvorfor dra til hytta mi i Vesterålen i 2 dager, når målet mitt ved turen er Lofoten?

Fordi *man har lyst*, kanskje? Fordi man verdsetter 3 dager et annet sted? Greit at Island og USA kanskje ikke harmonerer så mye, men it's a free world. Jeg har mange ganger kunne tenkt meg å flydd til f.eks Grønland via Island (men stoppes av tid og penger og manglende reisefølge :p ). For noen er Island verdt å reise til, easy as that. Det er vi sære folk som foretrekker natur over metropoler.

Men så er vel heller ikke Reykjavik hele Island? Det er vel mye annet å se? Har selv ikke vært på island, men synes absolutt en avstikker kan være en fin greie - 2 fluer i en smekk liksom.

Gjør selv en lignende i detour i sommer; SYD-LHR med stopp 6 dager i JNB. Hvorfor ikke tenker jeg, da merkostnaden er minimal.

Back