Jens W
ScanFlyer Crusty
Har en kompis som i går skulle fly SVG-TRD (med DY), en flight som desverre måtte gå til OSL og lurer dermed på hva krav til rettigheter/forpleining er. (Og jeg kan ikke gi noe godt svar på stående fot)
RFly på OSL sa han hadde krav på nada (som jeg kanskje lurer på kan stemme?)
Hendelsesforløp:
Planlagt avgang SVG 1625, ankomst TRD 1735.
Faktisk avgang ca 1730, ankomst OSL etter forsøk på TRD ca 1900.
Planlagt avgang på ny flight OSL 2030, ankomst TRD 2130.
Faktisk avgang 2125, ankomst 2214.
Avgangen fra SVG ble dermed ca "bare" en time sen, mens ankomst Værnes i underkant av fem timer og reisetid fra 1t10min til 4t45min. (+forsinkelse)
Han har fått oppgitt at årsaken til at man ikke kunde lande på TRD p.g.a. bremseverdier. (SMSen sier: "for dårlige bremser i forhold til bakkeforhold")
Ser dog ikke ut som om noen andre fly har hatt problemer med å lande i samme tidsrom.
Ny info: "Forstod det slik at flyet hadde en liten teknisk feil som ga nedsatt bremsekraft, eller noe slikt"
RFly på OSL sa han hadde krav på nada (som jeg kanskje lurer på kan stemme?)
Hendelsesforløp:
Planlagt avgang SVG 1625, ankomst TRD 1735.
Faktisk avgang ca 1730, ankomst OSL etter forsøk på TRD ca 1900.
Planlagt avgang på ny flight OSL 2030, ankomst TRD 2130.
Faktisk avgang 2125, ankomst 2214.
Avgangen fra SVG ble dermed ca "bare" en time sen, mens ankomst Værnes i underkant av fem timer og reisetid fra 1t10min til 4t45min. (+forsinkelse)
Han har fått oppgitt at årsaken til at man ikke kunde lande på TRD p.g.a. bremseverdier. (SMSen sier: "for dårlige bremser i forhold til bakkeforhold")
Ser dog ikke ut som om noen andre fly har hatt problemer med å lande i samme tidsrom.
Ny info: "Forstod det slik at flyet hadde en liten teknisk feil som ga nedsatt bremsekraft, eller noe slikt"
Last edited: