Turkish har tydeligvis oversolgt en avgang EZE-IST i vinter som jeg hadde betalt & utstedt billett på.
Jeg fikk melding om at "your itinerary has been changed" inkl ny reiserute hvor returdato er endret. Jeg fant først ikke ut hvorfor, for flyet ser ut til å gå som planlagt. Men ved telefon til TK IST får jeg opplyst at avgangen går som planlagt, men er smekkfull.
Alternativene jeg gis er da å enten endre dato eller å få $$$ tilbake.
Jeg finner ikke noe i vilkårene som beskriver denne situasjonen-- det som nevnes er bare hva som skjer om en rute nedlegges eller om flyet innstilles.
Noen som vet om det finnes regulerte passasjerrettigheter i slike tilfeller, utover refusjon av TK's billett (som er gjennomgående fra OSL)?
(Det gjelder div. følgekostnader ifbm. interne reiser i Sør-Am., men dette er vel irrelevant. Skal forsåvidt sjekke reiseforsikring óg.)
Jeg fikk melding om at "your itinerary has been changed" inkl ny reiserute hvor returdato er endret. Jeg fant først ikke ut hvorfor, for flyet ser ut til å gå som planlagt. Men ved telefon til TK IST får jeg opplyst at avgangen går som planlagt, men er smekkfull.
Alternativene jeg gis er da å enten endre dato eller å få $$$ tilbake.
Jeg finner ikke noe i vilkårene som beskriver denne situasjonen-- det som nevnes er bare hva som skjer om en rute nedlegges eller om flyet innstilles.
Noen som vet om det finnes regulerte passasjerrettigheter i slike tilfeller, utover refusjon av TK's billett (som er gjennomgående fra OSL)?
(Det gjelder div. følgekostnader ifbm. interne reiser i Sør-Am., men dette er vel irrelevant. Skal forsåvidt sjekke reiseforsikring óg.)