Mens jeg er i siget kommer det nok en retro-rapport. Denne handler om mitt siste EuroBonus-stunt i Star Alliance.
Etter å ha krysset av alle alliansens ønskede første-klasser var det et produkt som gjensto: EVA Airs business class. Jeg hadde lest en rekke trip reports og produktet fremstod som meget solid - med elementer man ofte kun kan forvente i første. Dette måtte prøves.
Høsten 2023 kom nyheten om SAS sin exit fra SA, og da var det bare å kaste seg rundt og følge med på tilgjengelige bonusbilletter. På nyåret 2024 dukket det opp en gunstig rundreise til Taipei (som for øvrig også stod høyt på ønskelisten over byer å besøke) via LHR (med stopp i BKK) på utreisen og via MUC på hjemreisen. 777 og 787, gode tider for et weekend-stunt med overnatting og en full dag i Taipei før retur. En effektiv telefon og en companion-ticket fattigere var billetten i boks med avreise tre dager senere. Nok en solotur - takk igjen til en velvillig og forståelsesfull bedre halvdel.
19. januar gikk turen nok en gang til LHR med SAS og SK809. Havnet tilfeldigvis på samme rad som en bekjent og fikk en herlig fredags ettermiddag med et hyggelig crew og litt godt i glasset. Vakkert vintervær over London.
Etter å ha krysset av alle alliansens ønskede første-klasser var det et produkt som gjensto: EVA Airs business class. Jeg hadde lest en rekke trip reports og produktet fremstod som meget solid - med elementer man ofte kun kan forvente i første. Dette måtte prøves.
Høsten 2023 kom nyheten om SAS sin exit fra SA, og da var det bare å kaste seg rundt og følge med på tilgjengelige bonusbilletter. På nyåret 2024 dukket det opp en gunstig rundreise til Taipei (som for øvrig også stod høyt på ønskelisten over byer å besøke) via LHR (med stopp i BKK) på utreisen og via MUC på hjemreisen. 777 og 787, gode tider for et weekend-stunt med overnatting og en full dag i Taipei før retur. En effektiv telefon og en companion-ticket fattigere var billetten i boks med avreise tre dager senere. Nok en solotur - takk igjen til en velvillig og forståelsesfull bedre halvdel.
19. januar gikk turen nok en gang til LHR med SAS og SK809. Havnet tilfeldigvis på samme rad som en bekjent og fikk en herlig fredags ettermiddag med et hyggelig crew og litt godt i glasset. Vakkert vintervær over London.

Last edited: