Rekordforsøk Hamar Flyplass

seilfly

Infrequent traveller ;-)
Last edited:
Re: Rekordforsøk Hamar Flyplass

De gutta i HAGL finner stadig på noe kreativt.
For noen år siden så skulle de sette inn en reserve på Cartherud fotball, og reserven kom pr.fallskjermhopper i fullt fotballutstyr.

Stilig! Jeg visste faktisk ikke før nå at du bor i Ottestad/Hamar-området. Ved nyttår arrangerte en av medlemmene i HaGL en nyttårsfest. På dagen 31.des ble de løftet av LN-TSB og landet på jordet hos han i klubben som arrangerte festen.

-De kan dette med ankomster! - men jeg tror det kreves en helikopterflyger eller cub-flyger for å gjøre et like stilig sorti!

aha, jeg så helikopteret svirre rundt i lufta over Hamar i dag. Kunne ikke skjønne hva det drev med! :p

C172 og Speedbird var også på Hamar i dag. De fløy LN-ALE tur/retur Gardermoen

Ja det høres logisk ut... Snakket med en som pleier å fly LN-TSB og som jobber på handlingen hos Sundt. Det var vel noen greier med LN-TSB slik at de trengte LN-AAE. Virker veldig logisk i alle fall siden det var smekkfullt på parkeringsplassen, veien ned til Stavsbergveien og det stod også biler 50 meter langs veien i begge retninger før og etter avkjøringen til flyplassen.

De hadde 22 helikopter turer igår. LN-TSB er på Rakestad og skal ha ny propel og en service.

De hadde 22 helikopter turer igår. LN-TSB er på Rakestad og skal ha ny propel og en service.

Når sover du egentlig? :p
Fikk melding av deg før kl 6 i dag tidlig, da jeg kom hjem fra byen.. kun derfor jeg svarte så kjapt!

MEN SOM JEG GLEDER MEG TIL SENERE I DAG :)

Synes i grunn Hamars store rekord er at Stafsberget fortsatt er åpen, jeg. Det er bent ut sagt imponerende slik kommunene og andre har håndtert den flyplassen...

Har de fått fikset helikopteret igjen nå?
Hørte de traspet ett rotorblad inn i hangarporten dagen etter Morten og jeg var der.

Mikhael Kristiansen fra Elverum og Leif Tanum fra Våler har satt ny norsk og nordisk rekord i antall hopp på en dag. De to fallskjermentusiastene klarte nemlig onsdag å gjennomføre 85 hopp hver. Dett er soleklart mest i Norge noen gang.

Den gamle norske rekorden var nemlig på 40 hopp i løpet av en dag og var satt av Kjell Roar Westbye fra Hønefoss. Den tidligere nordiske rekorden var på 81 fallskjermhopp

Back