• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rekker jeg det?

Star Flyer

Star Alliance only.
Skal fly med SK2861 fra Bergen til København. Avgang 06:00.
Har tilgang til Fast Track i Bergen.

Spørsmålet er: Har planer om å ta en flybuss som er på BGO 05:25.
Iflg. SAS sin e-ticket stenger check-in 05:20.
Får jeg fortsatt skrevet ut Boarding Pass på automaten selv om check-in er stengt?
Jeg har ingen bagasje.

Eller må jeg skrive ut BP før 05:20...?

Sjekk inn på nett, så går det som en drøm. Du er gjennom Fast track på to minutter på den tiden.

Husk berre på å ikkje klage på andre enn deg sjølv om du ikkje når flyet! :)

Reiste med SK2861 for noen uker siden. Sjekket inn med app-en dagen i forveien. Forsov meg, taxien var på vei 05:23, fremme 05:36, var ikke en eneste person i sikkerheten, verken fast track eller den vanlige. Ved gate 05:39, boarding 05:44, pushback 05:51. Vil nok ikke anbefale det, men fordelen med 0600-avgangen er at BGO er folketom, og alt går smidig. Det samme gjelder BAs kveldsavgang kl. 20:45, fikk kommentar om at jeg var tidlig ute forrige gang, kom bare ca en time før avgang (og innsjekk/bagdrop stenger 30 min før).

Det samme gjelder med 06.10 til OSL. Der også er man i gaten 2-3 minutter etter at man går inn ytterdøren.

Reiste med SK2861 for noen uker siden. Sjekket inn med app-en dagen i forveien. Forsov meg, taxien var på vei 05:23, fremme 05:36, var ikke en eneste person i sikkerheten, verken fast track eller den vanlige. Ved gate 05:39, boarding 05:44, pushback 05:51. Vil nok ikke anbefale det, men fordelen med 0600-avgangen er at BGO er folketom, og alt går smidig. Det samme gjelder BAs kveldsavgang kl. 20:45, fikk kommentar om at jeg var tidlig ute forrige gang, kom bare ca en time før avgang (og innsjekk/bagdrop stenger 30 min før).

Det samme gjelder med 06.10 til OSL. Der også er man i gaten 2-3 minutter etter at man går inn ytterdøren.

Helt enig. Hadde SK2861 i slutten av august to dager på rad til og fra GVA. Parkert i parkeringshuset 05:20 (sjekket inn på nett dagen før), skriver ut ombordstigningskortet, eneste person i Fast Track, treffer crewet på vei gjennom den tollfrie butikken og ombordstigning vel 7-8 minutter etterpå. BGO er definitivt best på denne tiden av døgnet.

Kan bare bekrefte det andre sier, har fint rukket 06.00 fra BGO med den flybussen flere ganger. Lite folk. Er flybussen sen, er du derimot fucked...

Jeg reiste sist med 06:00-flyet til København i sommer, og var nøyaktig i samme dilemma med hensyn til flybuss og ingen innsjekket bagasje. Jeg valgte flybussen tre kvarter før, og fikk med det en noe tidligere, men desto mye mer fredfylt start både på dagen og reisen.

Back