Ikke jeg heller og det er heller ikke forventet. Dersom servicen stinker, gir jeg 1 dollar
Vel, det er vel heller ikke så populært!
Var på restaurant i New Orleans en gang. Først hadde de rota bort reservasjonen vår. Dernest måtte vi vente i halvannen time før maten ble servert, hvilket ble beklaget og vi ble påspandert en brandy etter maten for tort & svie.
Vi la vel igjen 6-7% i tips på regningen, og da tippa det helt over for servitøren. Han mente at han hadde ordnet opp i alt ved å gi oss en brandy, og at det ikke var hans feil at vi ikke hadde fått maten i tide, og at det ikke var han som hadde rotet bort reservasjonen vår, og dette var da takken. Vi ble omtrent dyttet ut.
Husker også en historie fra en kamerat som hadde vært på en enkel italiensk restaurant i London for noen år siden. Sur kjerring som tok i mot bestilling uten å si et ord, og som klaska pizzaen i bordet 15 min senere uten å si et ord. Kom med regninga, gutta la på akkurat penger, men da åpnet kjerringa kjeften for første gang og da pekte hu på stempelet på regninga og sa "service not included" og gjenntok dette 3 ganger. Min kompis kunne ikke dy seg, og sa derfor "but I didnt get any" hvorpå kjerringa nappa en 5 punds seddel ut av hånda på kompisen min og gikk. Det er vel unødvendig å si at han ikke hadde tenkt seg der igjen!
BF:cool2