Reise til Phuket

• Thread starter Thread starter Nja
  • Start date Start date

Nja

ScanFlyer Blue
Heisan.

Har tenkt meg en tur til Phuket i november. Avreise fra Oslo den 15 november og retur fra Phuket 02 desember. Da lurer jeg på om noen som vet:

1. Når er det billigst billetter til Phuket med 1 mellomlanding og ikke så lang ventetid mellom flyene.
2. Hvor er det best å reise? Har sett litt på OSL-ARN-HKT-BKK-OSL.

Har noen gode tips?

Billigste er vel muligens om det er en restplass på en av charterturerene som går ifra ett av de skandinaviske landene.
Men muligens litt tideligt for dette nå :rolleyes:

November plejer stadig at være billig til Thailand. Mon ikke at der (som de seneste åt) kommet en kampagne i august. Sidste år kunne vi købe CPH-HKT / HKT-BKK-CPH til ca. 4500 dkk i samme periode i november.

Personligt ville jeg vente med at booke og se om der ikke kom en kampagne efter sommeren.

November er stadig ikke højsæsonen i Thailand, men flyselskaberne har sat vinterprogeammet med større kapacitet igang. Denne overkapacitet plejer at give gode priser.

Det samme gælder hotellerne. De har defineret højsæsonen til at starte 1. November, men der er stadig en massr overkapacitet. Derfor kan man oftest finde nogle rigtig gode deals på www.latestays.com en uges tid før ankomst.

Thai har kontinuerlige kampanjer direkte fra Oslo nå. Da får du turen videre til Phuket nesten gratis. Må bestilles fra reisebyrå og ikke Thai direkte da.

Qatar flyr vel direkte DOH-HKT så det er vel et alternativ ellers er vel charterselskapenes restplasser en billig måte som sagt.

Back