Reise til Cuba fra Florida

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
Skal på ferie til Cuba, og tenkte å reise via Miami.
Men et reisebyrå sa at jeg vil bli nektet ombordstigning fra USA, og må heller belage meg på å kjøpe billetter via Amsterdam, Cancun eller Panama.

Jeg synes dette hørtes veldig rart ut. Noen som vet?

Via Cancun eller Panama.

Fly fra USA er ikke for turister, men for amerikanere som går under en av følgende grupper:
Som nordmann har du lov til å reise til Cuba som turist, men de amerikanske flyselskapene har rett til å nekte deg boarding med mindre du har et OFAC License.

Last edited:
Du må ut av landet, ja .. Foreløpig ikke lov for utlendinger å bruke disse flightene uten lisens. Reis via Canada eller en europeisk by.

Er det US eller Cubanske myndigheter som lager disse idiotiske reglene? Høres ut som ett gufs fra østblokk-landene for noen 10 år siden[emoji849]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du må ut av landet, ja .. Foreløpig ikke lov for utlendinger å bruke disse flightene uten lisens. Reis via Canada eller en europeisk by.

Blir ikke det unødvendig langt når man først er i Miami? Cancun og Panama ble nevnt i første post. Må da sikkert være flere plasser i Caribia som duger også?

Blir ikke det unødvendig langt når man først er i Miami? Cancun og Panama ble nevnt i første post. Må da sikkert være flere plasser i Caribia som duger også?
...masse fly hver dag fra forskjellige steder i Mexico til Havana.

Nja .. han sa ikke at ham MÅTTE vis Miami, da... ;) Men ja - hvor som helst med en connection så lenge det er ute av landet.

Nja .. han sa ikke at ham MÅTTE vis Miami, da... ;) Men ja - hvor som helst med en connection så lenge det er ute av landet.

Neida, han sa tenkte. Og når jeg tenker meg om, tenkte han kanskje direkte med SAS fra Osl og straks videre til Cuba. Selv ville jeg tenkt et par dager i Miami. :D
Rett til Cuba ville jeg valgt den korte flighten intra-Europa

Hvordan er reglene hvis du (norsk med ESTA på plass) er i Cuba og tenker å ta fly til USA? Må du da også reise via et annet land?

Back