• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

RED Air

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Etterhvert som det blir stadig tynnere i rekken av MD80-operatører, er det gledelig at noen nye starter opp og satser på nettopp denne flytypen slik dominikanske RED Air velger å gjøre.

Karibiske selskaper kan man muligens si mye om, men MD80 står relativt sterkt i regionen og valget av flytype har sikkert en del å gjøre med tilgjengeligheten på sertifisert personell i regionen.

Kjerra er intet mindre enn 27 år og har tidligere tjenestegjort ut fra Japan og Venezuela. De skal ha ytterligere en maskin på vei som allerede har passert 30 år.

https://www.airliners.net/photo/Red-Air-Dominicana/McDonnell-Douglas-MD-81-DC-9-81/6359257/L
 
Er dette et helt «nytt» selskap, eller bygger det på noen gamle fallerte selskaper i regionen?
 
Ser ut som det skal være et søsterselskap av LASER Airlines fra Venezuela.
Mulig det er noen ex-PAWA Dominicana folk som har en finger eller to med i spillet?
 
Ser ut som det skal være et søsterselskap av LASER Airlines fra Venezuela.
Mulig det er noen ex-PAWA Dominicana folk som har en finger eller to med i spillet?

Laser hadde DC9 sist jeg så de. PAWA hadde 80er, men de som er parkert i Santo Domingo ser ikke mye flybar ut.
 
RED har holdt på et års tid og flyr en ex-Laser MD80. Laser har selv 12 MD’er hvorav fire er ‘parkert’. Alle nierne er pensjonert.
 
Back
Top