Etterhvert som det blir stadig tynnere i rekken av MD80-operatører, er det gledelig at noen nye starter opp og satser på nettopp denne flytypen slik dominikanske RED Air velger å gjøre.
Karibiske selskaper kan man muligens si mye om, men MD80 står relativt sterkt i regionen og valget av flytype har sikkert en del å gjøre med tilgjengeligheten på sertifisert personell i regionen.
Kjerra er intet mindre enn 27 år og har tidligere tjenestegjort ut fra Japan og Venezuela. De skal ha ytterligere en maskin på vei som allerede har passert 30 år.
https://www.airliners.net/photo/Red-Air-Dominicana/McDonnell-Douglas-MD-81-DC-9-81/6359257/L
Karibiske selskaper kan man muligens si mye om, men MD80 står relativt sterkt i regionen og valget av flytype har sikkert en del å gjøre med tilgjengeligheten på sertifisert personell i regionen.
Kjerra er intet mindre enn 27 år og har tidligere tjenestegjort ut fra Japan og Venezuela. De skal ha ytterligere en maskin på vei som allerede har passert 30 år.
https://www.airliners.net/photo/Red-Air-Dominicana/McDonnell-Douglas-MD-81-DC-9-81/6359257/L