• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Quiz: Hvor har BSSW forvillet seg til?

BSSW

Browncoat
Her sitter jeg på en hub i Europa hvor jeg skal fly videre fra. Akkurat nå sitter jeg mindre enn 20m fra cockpiten på en Airbus av den eldre garde.

Jeg fløy hit fra non-stopp fra SVG.

Hint:
Huben jeg er på er hovedhuben til et stort europeisk flyselskap. Det flyselskapet flyr til de fleste kontinenter herifra. De håndterer også en del cargo på denne flyplassen. Og det fløy over 50 millioner pax fra denne flyplassen i 2007.

Endelig destinasjon er hovedhuben til et annet flyselskap. Som skal prøves ut på returen til denne huben.

Fra jeg reiste fra SVG til jeg ankommer destinasjon vil det ha gått 11t og 45 min, ifølge reiseplanen.

Byen jeg skal til har over en halv million innbyggere (ifølge wikipedia). Og eksisterte da romerne holdt på i…Roma :drunk: Mao i romertiden.

Nå kan dere begynne å gjette på hvor jeg er og hvor jeg skal videre :)

Og ikke noe snikkikking i systemer for de som har tilgang på det :old :)

Triprapport blir opprettet når løsningen er klar :)

Tenkte at huben ikke ville være så vanskelig :) Og HMWK og Trety har rett. Dette er flyet jeg sitter like ved.

Venter på flere tips på destinasjon, og hvis ingen har klart det innen imorgen så kommer det flere tips

(jeg får begynne å lese andres poster også) Du er i FRA men skal fremmdelels til IST

Kairo har vel mer enn en halv mill innbyggere?

Det må være noe jallasted som lufthansa flyr til som også har retur med et selskap som har hub der!

Var sirka 12 timer fra SVG tipper på sentral Asia! Kazakstan, Uzbekistan, Turkbekistan, tajikistan, Beklager skrivefeil på landene.

Var sirka 12 timer fra SVG tipper på sentral Asia! Kazakstan, Uzbekistan, Turkbekistan, tajikistan, Beklager skrivefeil på landene.

Nei det er 12t fra Sola til destinasjonen. Forstår det slik at Olav har ventet en del timer in FRA

Mitt innlegg nr 3001 :nor

BSSW er nu uten internett forbindelse i følge en SMS. Tror han kommer til å sende flere ledetråder til meg eller Speedbird for videreformidling.

Ledetråd 1:
"Sitter i Undergrunnen i byen han er i "

Ledetråd 1:
"Sitter i Undergrunnen i byen han er i "

Hehe, dette gjelder vel ca. alle byer med populasjon over en halv million mennesker...:p
(NB eventuelle geografinerder: Ikke til å tas helt bokstavelig, sikkert noen byer som mangler undergrunnsbane...;))

Lisboa tippes det fra meg.

:baeh Dårlig gjort å ha rett etter kun 20 min!! :)

Tipper du skal ut å handle tepper ved gulfen.

Er ikke som EB jeg, selv om jeg forstår godt hvorfor han liker LH.

Kan være GYD!

Og hvor i all verden er GYD???

Dette er 4 land du mest sannsynlig aldri vil finne meg.

Hehe, dette gjelder vel ca. alle byer med populasjon over en halv million mennesker...:p

Men det er bare 1 som er rett, nemlig Lisboa. Selve byen har litt over 500 000 innbyggere, men områdene rundt øker tallet til 2,8 mill.

Idag har jeg vært på Moseu do ar, både avdelingen i Alverca og den i Sintra. Bilder kommer. Ble ferdig med begge museumene innen kl 14 lokal tid. Og begynte kl 10 i Alverca. Bruker ikke lange tiden på museum jeg :) for inkludert i de 4 timene så er det en togtur på rundt 1,5 timer.

På FRA ble jeg med på en tour på flyplassen, tips der er å kunne tysk...mao forstod ikke så mye. Han messet endel om noen tall fikk jeg med meg. Ellers så ble det en del bilder derifra, gjennom et vindu som reflekterte det som var på innsiden av bussen.

Back