• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Quiz: Hva, hvem og hvor

BSSW

Browncoat
Nytt bildequiz fra Egersund.

Dette er et bilde som er tatt av noen andre, uten at jeg skal si hvem som er fotograf. Og denne gangen er Martin diskvalifisert ;) Ikke det at det har noe sammenheng med bildet.

Men spørsmålet er: Hva slags fly er dette, hvilket selskap flyr dette flyet for, og hvor er bildet tatt...

Maskertnavn.jpg

Og som et lite ekstra spørsmål, klarer noe å gjette dato for når bildet har blitt tatt?

Hæv føn :)

Med tillatelse fra BSSW som gikk for å spise middag, kan jeg bekrefte at AØR har rett.

Kan det være Asiana Airlines og ICN?
Som Martin sa, riktig
Med tillatelse fra BSSW som gikk for å spise middag, kan jeg bekrefte at AØR har rett.
Ikke middag, men kveldsmat ;) Hadde grøt til middag ;)
Flott quiz BSSW. Har sansen for quizene dine. :)
Takker :)

Skal nok komme med flere :)

Men jeg må prøve å fjerne EXIF-dataene, hvis det er mulig da... Eventuelt erstatte de med villedende data... ;)

Ikke middag, men kveldsmat ;) Hadde grøt til middag ;)

Whatever. Jeg lager mat nå, og kaller det middag.

For å lage en oppfølgingsquiz: Hva lager jeg til middag? Retten er mer vanlig i den delen av verden hvor bildet ble tatt enn her i Norge, og har en referanse til årstiden vi er på veg inn i ;)

For å lage en oppfølgingsquiz: Hva lager jeg til middag? Retten er mer vanlig i den delen av verden hvor bildet ble tatt enn her i Norge, og har en referanse til årstiden vi er på veg inn i ;)
Vi er på vei inn i våren. Den eneste retten jeg kommer på, med navn som passer, er vårrull... Så da er det vel vårruller til middags i Foss-hjemmet ;)

hvordan er det mulgi at du klarte å finne ut at det er asiana airlines i korea ? har du dyptdykket i hele airliners.net for å finne bilden ?

hvordan er det mulgi at du klarte å finne ut at det er asiana airlines i korea ? har du dyptdykket i hele airliners.net for å finne bilden ?

For å svare litt på hvordan jeg selv kom fram til flytypen og flyplassen (Jeg fikk ikke svare her, men kom fram til det samme, og fikk bekreftet av BSSW på MSN). A321 kjente jeg rett og slett igjen. Av en eller anne grunn ser jeg at det er en Airbus, og at det er en narrowbody. 319 og 320 har ikke slike dører, så da er det kun 321 igjen ;)

Så begynner jeg å fundere på hvor BSSW har vært. Han sier også at han ikke hadde tatt bildet selv. Et høyreklikk avslører at bildet er tatt med en Nikon D300, så da er det logisk å tro at bildet ble tatt på en tur han var på sammen med Speedbird. De har jo f.eks. vært i ICN sammen ;)

Edit: Og middagen var vårrull ;)

Back