Quiz: Flytype

Status
Not open for further replies.

BSSW

Browncoat
Er ute etter en flytype som er en forlengelse av en annen som igjen er en oppgradering fra en tredje...

Det finnes ikke så mange av denne typen.

Jeg tipper evt. på Q400 (generelt, ikke NG-varianten. NG er såvidt jeg vet ikke noe lenger enn Q400, mens Q400 er igjen lengre enn 100/200 og 300).

Snakker vi tre forskjellige flytyper som f.eks. 727, 737, 747, eller tre forskjellige flytyper som 737-300, 737-400 og 737-500?

Jeg tenkte på A340-600 som en forlengelse av A340-500, som igjen kunne vært en oppgradering av A340-300. Jeg tolket tydeligvis førsteposten feil.

Vi snakker altså tre "vidt forskjellige" flytyper, på samme måte som 737 og 747 er forskjellige flytyper (Forsøker igjen å spørre om det jeg spurte om over her), og ikke på den måten som tre forskjellige varianter av f.eks. 737 er forskjellige flytyper?

Vi snakker altså tre "vidt forskjellige" flytyper, på samme måte som 737 og 747 er forskjellige flytyper (Forsøker igjen å spørre om det jeg spurte om over her), og ikke på den måten som tre forskjellige varianter av f.eks. 737 er forskjellige flytyper?
Nå må ikke du spørre så vanskelig... for svaret er; både ja og nei...

Med stor fare for å lede dere langt bort i fra rett svar, så var du ikke så veldig langt unna med MD-90 svaret ditt.

Status
Not open for further replies.
Back