• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

QI med næsehjuls-problemer

FlyHi

ScanFlyer Crusty
QI med næsehjuls-problemer

Er det bare mig eller har QI ikke ret ofte problemer med næsehjulet på deres CRJ200. Mener at mindes en 3-4 andre lignende episoder i løbet af rimelig kort tid....

Det var et Bombardier CRJ-fly fra Cimber Sterling, der fik problemer med næsehjulet, da det efter en i øvrigt forsinket tur fra lufthavnen i Sønderborg skulle lande.

Ikke kun en, men to gange fik Cimber-kaptajnen et rødt lampesignal for, at næsehjulet ikke hydraulisk var slået ud og låst. Landingen måtte derfor afbrydes.

http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1290139.ece
 
Re: QI med næsehjuls-problemer

Er det bare mig eller har QI ikke ret ofte problemer med næsehjulet på deres CRJ200. Mener at mindes en 3-4 andre lignende episoder i løbet af rimelig kort tid....



http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1290139.ece
Nej, det er ikke bare dig, jeg og mange andre har også noteret det.
Det er efterhånden en daglig begivenhed, hvis ikke det er næsehjulet, så er det noget andet. Cimbers CJR er noget skrammel for at sige det mildt.
 
Re: QI med næsehjuls-problemer

Nej, det er ikke bare dig, jeg og mange andre har også noteret det.
Det er efterhånden en daglig begivenhed, hvis ikke det er næsehjulet, så er det noget andet. Cimbers CJR er noget skrammel for at sige det mildt.

Må sige mig enig, det er efterhånden meget tit vi hører om dette !!
Byt dem ud med et par 737-500 og nogle flere ATR 42/72
 
Back
Top