Qatar - Tilbud 2014

AN0510

ScanFlyer Blue
Jeg ser de selger billetter i biz til SIN for litt i overkant av 17 000. Men tidene ser ikke særlig attraktive ut. Avgang fra SIN midt på natten...? Det frister bare sånn passe.

Re: Qatar - tilbud 2013

Da har jeg avbestillt Thai turen med Turkish og hoppet på Qatar sitt 3 dagers tilbud. Har aldrig flydd om DOH før og trenger da og vite om det er langt og gå fra vår gate og til Terminal 2 der avgang til BKK er?? Har 2 timer og 15 min på meg så håper ikke det blir lite :D

Attachments

• Qatar.jpg
    Qatar.jpg
    42.9 KB · Views: 984

Faktisk billig fra BKK til OSL denne gangen, så blir en bra tur innom Norge i slutten av feb :)

Da har jeg avbestillt Thai turen med Turkish og hoppet på Qatar sitt 3 dagers tilbud. Har aldrig flydd om DOH før og trenger da og vite om det er langt og gå fra vår gate og til Terminal 2 der avgang til BKK er?? Har 2 timer og 15 min på meg så håper ikke det blir lite :D

Terminal 2 er den gamle (nåværende) flyplassen, og terminal 1 er den nye flyplassen som ikke er åpen, der bygges det fortsatt. Så det er ikke særlig langt - god tur!

Terminal 2 er den gamle (nåværende) flyplassen, og terminal 1 er den nye flyplassen som ikke er åpen, der bygges det fortsatt. Så det er ikke særlig langt - god tur!
Om dette er på økonomi så husk at Turkish har bedre fly og service ombord på strekningen til Norge.

Når jeg fløy med QR på biz for et par år siden ble biz pax hentet med en egen buss og kjørt til biz/first terminal.

Så det var ingen tvil hvor man skulle.

Sånn er det fortsatt - du blir busset til Premium Terminal der du kan kose deg før turen går videre.

Reiser du i økonomi blir du også busset til en terminal, men der er det kanskje ikke like gode muligheter til kos på samme nivå. ;-)

Når den nye flyplassen åpner (til sommeren noen gang, sies det nå), så forsvinner nesten all bussing.

Sånn er det fortsatt - du blir busset til Premium Terminal der du kan kose deg før turen går videre.

Reiser du i økonomi blir du også busset til en terminal, men der er det kanskje ikke like gode muligheter til kos på samme nivå. ;-)

Når den nye flyplassen åpner (til sommeren noen gang, sies det nå), så forsvinner nesten all bussing.

Hei Ticketor. Hvordan er taxfree mulighetene i Premium Terminal? Tilnærmet samme utvalget som i transfer terminalen?

Mellomlegget betales, og så kommer det an på hvem som gjør det om du må betale et servicegebyr i tillegg. Gjøres det på flyplass tilkommer det nok et gebyr på 400.-, men mener å huske at du ikke betaler noe om du oppgraderer en booking laget direkte hos QR , om endringen gjøres av reservations (men garanterer det ikke). Det betales vanligvis ikke endringsgebyr OG oppgradering, kun for oppgraderingen.

I utgangspunkt er det kun G-klasse som ikke kan oppgraderes (gruppebookinger), alle andre klasser er normalt sett oppgraderingsbare.

Ikke vent med å oppgradere til du kommer til flyplassen. Det blir ikke billigere (heller det motsatte, ikke bare grunnet gebyr), men prøver du å gjøre det så sent at cateringen ikke kan uplifte ekstra businessklassemat, så får du faktisk ikke oppgradert. Businessklassematen er ikke ferdig frossenmat men skal prepareres av kokker, og det tar litt tid. Vi lar ikke betalende pax reise i business uten businesscatering, ikke en gang om dem ønsker det.

Tusen takk for infoen. Så dette gjelder uavhengig om man bestiller via reisebyrå eller direkte? Kan norgeskontoret oppgradere billetter kjøpt via et reisebyrå som feks BCD Travel (som vi benytter i jobben)?

Hei Ticketor. Hvordan er taxfree mulighetene i Premium Terminal? Tilnærmet samme utvalget som i transfer terminalen?

Nå er ikke jeg Ticketor, men vet at utvalget et meget bra. Er det noe de ikke har så er det bare å spørre så henter de varer fra hovedterminalen for deg på 10 minutter (ref. en kollega)

Noen som er sugne på en kjapp lang helg i BKK?
Ligger ute t/r for 3.742.- 26-29/1.
Er jo nesten billigere enn en runde på byen i gamlelandet

Nå er ikke jeg Ticketor, men vet at utvalget et meget bra. Er det noe de ikke har så er det bare å spørre så henter de varer fra hovedterminalen for deg på 10 minutter (ref. en kollega)

Takk :) Det hørtes jo helt supert ut :)

Takk :) Det hørtes jo helt supert ut :)

Mhm er også det jeg har lest at de gjør det. Har selv en tur med QR i Biz om under en måned til BKK (som det nå ser ut til at jeg bestiller en billett videre fra til KUL eller noe pga situasjonen).

Ser i vilkårene at maksimal tillatt reiseperiode er 3mnd. Jeg søker opp ønsket reise OSL-MNL t/r i perioden mid-juni til mid-juli og det dukker opp fine priser på ca 4600.

Men med en gang jeg klikker meg videre for å booke forsvinner "Global Sale" på returen, og prisen hopper opp.

Mulig feil i booking-system? (Noen som har lagt inn maks periode på 3 uker i stedet for 3 mnd)

Reisen jeg søker på er også utenfor blackout periode.

Noen som har klart å booke reiser med dette tilbudet med varighet over 3 uker?

Ser i vilkårene at maksimal tillatt reiseperiode er 3mnd. Jeg søker opp ønsket reise OSL-MNL t/r i perioden mid-juni til mid-juli og det dukker opp fine priser på ca 4600.

Men med en gang jeg klikker meg videre for å booke forsvinner "Global Sale" på returen, og prisen hopper opp.

Mulig feil i booking-system? (Noen som har lagt inn maks periode på 3 uker i stedet for 3 mnd)

Reisen jeg søker på er også utenfor blackout periode.

Noen som har klart å booke reiser med dette tilbudet med varighet over 3 uker?

Jeg la inn en test med utreise 1 november m hjemreise 1 desember nå og jeg fikk samme pris på både utreise og hjemreise (12732 pr person)

Jeg la inn en test med utreise 1 november m hjemreise 1 desember nå og jeg fikk samme pris på både utreise og hjemreise (12732 pr person)

Prøv å søke på supersaver.no. En kompis sparte en tusenlapp på å bestille QR billetten til MNL der i stedet fra QR sin hjemmeside.

Back