Qatar til Arlanda

Hurum

ScanFlyer Gold
http://www.hangar.no/articles/2013/1/Qatar-Airways-til-Arlanda/Starter-i-oktober-2007.html

Virker som det kun er snakk om formaliteter før dette bekreftes.
 
Very good. Det kan ogsaa bli interessant aa se om dette blir en turn eller om den fortsetter til Washington som det var snakk om tidligere ...
 
http://www.g-kraft.com/nyheter.php?cmd=nyhet&id=1002&

4 ggr/ vecka är ju en bra start och rimlig, men tror säkert man snabbt kommer fylla en 319LR och att det blir uppgradering så fort man får flygplan.
Start redan till sommaren är ju perfekt!! KUL att det äntligen finns en anslutning till någon av emiraten och med bra möjligheter att flyga vidare.
Finns det månne en marknad att locka norrmän att flyga via ARN till Doha;) är det inte något norskt företag som har ganska stor verksamhet i Qatar??!!
 
Da ble det en turnaround, da..
Men A319LR? Konfigen er 8/102 saa hvis de satser high-yield blir det kanskje kniving om plassen foran ...
 
Originally posted by LN-MOW

Da ble det en turnaround, da..
Men A319LR? Konfigen er 8/102 saa hvis de satser high-yield blir det kanskje kniving om plassen foran ...

Låter ju som det är lite flygplansbrist och kanske vill man snabbt komma igång för att skapa en nordisk marknad, det går ju inte lika bra för ett annat bolag (Emirates) att komma igång i norden och väljer 319LR som kanske finns till hands. 8 där fram låter lite lite. Känns annars som en bra linje för affärsmän som t.ex. vill vidare till Indien
 
Originally posted by ATC

http://www.g-kraft.com/nyheter.php?cmd=nyhet&id=1002&

4 ggr/ vecka är ju en bra start och rimlig, men tror säkert man snabbt kommer fylla en 319LR och att det blir uppgradering så fort man får flygplan.
Start redan till sommaren är ju perfekt!! KUL att det äntligen finns en anslutning till någon av emiraten och med bra möjligheter att flyga vidare.
Finns det månne en marknad att locka norrmän att flyga via ARN till Doha;) är det inte något norskt företag som har ganska stor verksamhet i Qatar??!!
Jo egentlig burde ruten gått til OSL siden norske oljeselskaper har en god del virksomhet i Qatar.:p
 
och tidtabellen verkar bli som följer med trafikstart den 30/11

QR 91 Doha (DOH), Doha, Qatar 02:10 Arlanda (ARN), Stockholm, Sweden 07:05 Non-stop 319 6h55min
Monday Tuesday Friday Saturday
Not flying the Tuesday, November 27, 2007


QR 92 Arlanda (ARN), Stockholm, Sweden 11:05 Doha (DOH), Doha, Qatar 19:00 Non-stop 319 5h55min Monday Tuesday Friday Saturday
 
Forskjell på A319 og Airbus A319-133X CJ - Qatar bruker den siste og den har syk rekkevidde.

Ser forresten at de har Airbus A319-133LR i flåten også..
 
Originally posted by Bizflyer
Skal de fly så langt med en A319?

Er jo ikke så mye lengre enn CPH-DXB med A319 som vi diskuterte i en annen tråd. Ellers er det snakk om LR-versjon her som har 4 ekstra tanker og har "typical range" (dvs. med 48 bizpax) på ca. 8500 km.
 
Da er det bare å håpe på at de klarer å sikre noen SPA-avtaler med andre selskaper så at man kan selge gjennomgående fra f eks OSL (og at prisene publiseres i GDSene). Da er det selvfølgelig SK vi snakker om, og SK har jo ikke alltid hatt lyst å gi SPA-avtaler til andre (ref MH KUL-ARN-EWR).
 
Back
Top