• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Qatar øker fra Arlanda

MartinL

ScanFlyer Dusty
Qatar øker fra Arlanda

Qatar liker seg på Arlanda :)

Qatar Airways utökar till 5 flygningar i veckan
Flygbolaget Qatar Airways utökar sina avgångar från Stockholm till Doha till 5 flygningar i veckan med start 25:e oktober.

Det är den första frekvensökningen sedan Qatar Airways började flyga till Stockholm i november 2007. Med denna extra avgång förbättras anslutningarna avsevärt till många av flygbolagets 82 destinationer, vilket kommer att gynna både affärsresenärer och semesterfirare.

http://www.boarding.no/art.asp?id=37491

Re: Qatar øker fra Arlanda

Så flott - min tante har reist en del med Qatar fra Stockholm og er godt fornøyd. Hva flyr de med nå, A319 - 330?

Så flott - min tante har reist en del med Qatar fra Stockholm og er godt fornøyd. Hva flyr de med nå, A319 - 330?

Var snack om att 330 skulle sättas in? Sen kom finanskrisen så man bromsade kanske in ? Kan tänka mig att Qatar är rätt nöjda med SAS taffliga försök till flygverksamhet ut från ARN. OSL nästa :question:

Qatar kliner til med daglige avganger fra 28 mars. Samtidig økes kapasiteten betraktelig med A330 på samtlige avganger. Det betyr en ledig 319 til Osl:)

Ikke overraskende og artig at de gjør det bra fra ARN. Jeg tror OSL og 319 hadde passet meget godt. Norsk Hydro har blant annet mye aktivitet der nede ved siden at de har gode forbindelser videre.

Hadde gjort seg med Etihad eller Emirates til OSL for min del. Kommer meg kjapt videre til CGK. Håper flere får øynene opp for disse eminente selskapene. Er det noe Ola Dunk trenger er det refreshment i flytilbud fra Norge. Enn så lenge må vi i transitt eller bruke DY.

... eller Bremen ... :cool2

Hehehe, ja du har jo egentlig rett i det. Jeg tror, for å referere Soland Gundersen, at laken gubbene lar det går mye prestisje i nye ruter.
Å åpne en ny rute til en av de store og etablerte flyplassene i europa med en A-319, tror jeg de aldri vil gjøre. Her er det om å gjøre å være stor og synlig.

Derimot tror jeg faktisk at Osl og andre mellomstore flyplasser passer perfekt for Qatar sine to 319LR maskiner. Dessuten begynner de fleste større europeiske flyplasser å bli teppe bombet med ruter til den arabiske halvøy.
Arlanda er et bevis på at det går å starte pent med lite fly for så bygge seg opp til høyere frekvens og større fly.

Med suksessen til Arlanda, ligger garantert blikket nå rettet mot lignende flyplasser med samme potensial. SAS flyr fra CPH til Dubai. Emirates kommer innen utgangen av neste år, så det ville overraske meg om Qatar lander her. Gøteborg har jo hatt Emirates rute over en tid, men det ser jo ikke ut til at denne skal utvikle seg til annet enn paller.
Vi skal ikke glemme Norwegian heller, men jeg tror de betjener to ulike segmenter som i liten grad kommer i konflikt med hverandre.

Da er det Osl og Helsinki igjen på samme breddegrad:)

Bare noen tanker før lyset slukkes....

Last edited:

Logikken er klar, og det kan godt skje. Spørsmålet er hvor mange alternativer de vurderer og hvor OSL ligger på den lista ...

Med daglige Qatar og oppgradering til T7 med Air China, er jo mye av kapasitets tapet til østen hentet inn igjen.

Ja, om man ser Asien som en enda marknad så kan man väl säga att det stämmer. Men det är väl ändå lite för enkelt. För att ersätta förlusten av MH behövs en annan aktör som flyger direkt till Sydostasien med omnejd.

Gode nyheter for ARN! Håper også at vi får se noen nye selskaper på OSL snart, og Qatar med A319 hadde vært glimrende. Kanskje JetBlue har hørt/vet noe?

Jeg vet ikke mer enn det som er kommet frem i denne tråden når det gjelder Qatar, men vi søker hele tiden å være så oppdatert som mulig. Så dere kan være trygge på at kildene pleies så skånsomt som mulig ^_^

A330 med QR fra ARN... og SAS flyr BGO-ARN? Me like.

QR er skitbillig i biz fra Afrika og Asia, så her lukter det noe billett-akrobatikk. :)

-A

QR er skitbillig i biz fra Afrika og Asia, så her lukter det noe billett-akrobatikk. :)
Ja, takk for tipset, bare å finne frem turndrakten. DAR-ARN t/r for 11.000 NOK i C-klasse er ikke ille.

Du gir vel lyd hvis du finner noen godbiter og nye turnøvelser?

Ja, takk for tipset, bare å finne frem turndrakten. DAR-ARN t/r for 11.000 NOK i C-klasse er ikke ille.

Du gir vel lyd hvis du finner noen godbiter og nye turnøvelser?

Jeg har sett ut vinduet her i dag, det er masse regn og lite lys, jeg myser allerede på OSL-ZRH-NBO/NBO-DOH-SIN/BKK-BGO eller noe i julen.

-A

Back