• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Qatar e-ticket?

OEH

ScanFlyer Gold
Hei, for en stund siden booket jeg en reise med QR. Jeg mottok bekreftelse med Amadeus-kode og beløpet ble trukket fra kortet mitt umiddelbart.
Men... jeg fikk aldri noen elektronisk billett. Nå begynner avreisedatoen å nærme seg og enda ingen billett.
Trenger jeg ikke dette, eller bør jeg kontakte QR? Jeg har aldri opplevd å ikke få den elektroniske billetten pr mail samtidig eller like etter bekreftelses-mailen hos andre selskaper.
 
Trenger jeg ikke dette, eller bør jeg kontakte QR? Jeg har aldri opplevd å ikke få den elektroniske billetten pr mail samtidig eller like etter bekreftelses-mailen hos andre selskaper.

For min del da jeg bestilte hos QR tok det 7 min fra jeg fikk "confirmation e-mail" til det kom ny e-post med "your e-ticket".

Så lenge du har bookingkoden kan du jo sjekke enten på checkmytrip.com eller på QRs hjemmesider ("manage my booking") om billetten er utstedt (om det finnes billettnummer).

Kanskje mailen med e-ticket kan ha gått i spam-filter eller noe sånt?

E
 
For min del da jeg bestilte hos QR tok det 7 min fra jeg fikk "confirmation e-mail" til det kom ny e-post med "your e-ticket".

Så lenge du har bookingkoden kan du jo sjekke enten på checkmytrip.com eller på QRs hjemmesider ("manage my booking") om billetten er utstedt (om det finnes billettnummer).

Kanskje mailen med e-ticket kan ha gått i spam-filter eller noe sånt?

E

Hei. Jeg har bookingkode og når jeg sjekker på MMB og CMT har jeg både billettnummer og setereservasjoner. Det eneste jeg mangler er en e-ticket.
Jeg antar at ingen vil be om å få se en utskrift av billetten, så da satser jeg på at jeg ikke behøver det :)
 
Hei. Jeg har bookingkode og når jeg sjekker på MMB og CMT har jeg både billettnummer og setereservasjoner. Det eneste jeg mangler er en e-ticket.

Har du billettnummer så har du en e-ticket. E-ticket er billetten som ligger i Amadeus, og ikke et stykke papir eller epost. Bookingreferansen er det som leder folk til din bokoing, som inneholder eticketen. God tur.
 
Har du billettnummer så har du en e-ticket. E-ticket er billetten som ligger i Amadeus, og ikke et stykke papir eller epost. Bookingreferansen er det som leder folk til din bokoing, som inneholder eticketen. God tur.
Takk, var det jeg trodde. Har bare aldri opplevd å ikke få en separat "elektronisk billett" i PDF-format i etterkant av bekreftelsen :)
 
Lite spørsmål om dette med kort og Qatar. Bestilte en reise til sommeren og betalte med Amex Platinum som har utløpsdato nå i april, mens vi reiser i juni.

Må jeg ta med det utgåtte kortet mår jeg reiser, eller holder det med det nyutstedte?
 
Kortet som er betalt med. Men systemene for å sjekke det her jobber mer i bakgrunnen nå, så det er sjelden kort kreves lenger.
 
Ble forøvrig ikke spurt om kort hverken på OSL eller BKK ved innsjekk, men alltid greit å ha med i tilfelle. Står jo svart på hvitt det der.
 
BA pleier å be om kortet, iallefall på OSL. Kan ikke huske at QR ba om det. Det å bruke Paypal er ikke så dumt, i tilfelle kortet skulle bli stjålet eller komme bort på annen måte.
Både BA og QR har det som en av betalingsformene man kan velge. Vet ikke hvordan det er med andre selskaper.
 
BA pleier å be om kortet, iallefall på OSL. Kan ikke huske at QR ba om det. Det å bruke Paypal er ikke så dumt, i tilfelle kortet skulle bli stjålet eller komme bort på annen måte.
Både BA og QR har det som en av betalingsformene man kan velge. Vet ikke hvordan det er med andre selskaper.

Spørsmålet er hva som skjer om man er så uheldig å få frastjelt kortet? Det må man da kunne ta høyde for selv om det er rigide regler. Man booker jo ofte reiser flere måneder i forveien.
 
Back
Top