Qantas er vel et av selskapene som foreløpig har "mast" minst om statsstøtte, trolig fordi de håper få sin største konkurrent på australsk innenriks av banen, og de foreløpig har klart å låne cash på kort sikt. Dog jeg jeg heller ikke på lengre sikt også vil trenge fersk egenkapital inn
Uansett, for å spare penger er nå alle flyleveringer satt på hold
https://www.flightglobal.com/qantas-postpones-new-airbus-boeing-deliveries/138352.article
Og etter å ha pantsatt 7 787-9 og lånt noe over $600 millioner til lave renter i mars, har de nå pantsatt ytterligere 3 787-9, og lån t opp $350 millioner på de
https://www.flightglobal.com/strate...r-three-787-9s-for-350-million/138240.article
Heldigvis for Qantas eier de disse maskinene, og det ikke er knyttet opp mot spesifikk finansiering på hver enkelt maskin, slik at de nå faktisk kan pantsette disse
Uansett, for å spare penger er nå alle flyleveringer satt på hold
https://www.flightglobal.com/qantas-postpones-new-airbus-boeing-deliveries/138352.article
Qantas is pushing back aircraft deliveries for as long as the Covid-19 pandemic persists.
“We have advised Boeing and Airbus that we won’t be taking delivery of any new aircraft while the current [Covid-19] crisis continues and present levels of uncertainty persist,” the carrier tells Cirium.
Og etter å ha pantsatt 7 787-9 og lånt noe over $600 millioner til lave renter i mars, har de nå pantsatt ytterligere 3 787-9, og lån t opp $350 millioner på de
https://www.flightglobal.com/strate...r-three-787-9s-for-350-million/138240.article
Qantas has secured an additional A$550 million ($350 million) in debt funding, secured against three wholly owned Boeing 787-9s.
Heldigvis for Qantas eier de disse maskinene, og det ikke er knyttet opp mot spesifikk finansiering på hver enkelt maskin, slik at de nå faktisk kan pantsette disse