• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Qantas gjør det bra, selv om fuel drar ned overskuddet

Someone

Moderator
Medlem
Qantas gjør det bra, selv om fuel drar ned overskuddet

Qantas presenterte nylig sitt resultat for siste halvår, og butikken går bra, selv om økte drivstoffkostnader bare delvis klarte veltes over på økte billettpriser på kort sikt.
Overskuddet var på 780 millioner australske dollar hvilket tilsvarer omtrent 4,7 milliarder NOK. Interessant nok er det innenriks og bonusprogrammet som er mest lønnsomt, mens utenriks har et langt lavere overskudd

Innenriks divisjonen kunne presentere en EBIT på 659 millioner AUD, hvor ca 2/3 kom fra Qantas og 1/3 fra Jetstar. Utenriks hadde en økning i 7% i salget, men EBIT var for det ned 60% til kun 90 millioner AUD. Mens overskuddet på deres bonusprogram, Qantas Loyalty, var 175 millioner AUD, eller en drøy milliard norske kroner på et halvt år. Dette viser jo at det egentlig ikke er et lojalitetsprogram from flygelselskapene, men en god og viktig inntektskilde ;)

https://www.qantasnewsroom.com.au/m...g-first-half-result-despite-higher-fuel-bill/

QANTAS DELIVERS STRONG FIRST HALF RESULT DESPITE HIGHER FUEL BILL
 
Back
Top