Provoserende lite poeng med SAS

Re: Provoserende lite poeng med Widerøe (SAS)

Originally posted by Superhai

Likevel må jeg konstatere at flere reiser i economy med sas, til tross for lite poeng. ;)

kanskje ikke det er bonuspoengene som trekker...

Originally posted by TOS

Mer lojale kunder og høyere priser er ikke ugunstig for bedriftene, men er heller en gevinst som følge av bonusprogrammet.

Nettopp, sett fra bedriftens side er det rasjonelt, en måte å låse inn kundene på. Men metoden er å utnytte menneskers irrasjonelle jakt på det som er "gratis", fremfor å se på helhetsprisen. Sett fra et overordnet kundeperspektiv hadde det beste vært om selskapene fjernet bonusbyråkratiet og sendte innsparingen til kundene.

Originally posted by CK

Likevel må jeg konstatere at flere reiser i economy med sas, til tross for lite poeng. ;)

Nei, det er nok den utsøkte gratis maten...:p

Originally posted by LCH

Originally posted by CK

Nei, det er nok den utsøkte gratis maten...:p

hihi, ja, definitivt. Det er nok heller mangel på alternativ innimellom.

http://www.msnbc.msn.com/id/18056518/

Interesent artikkel om bonusprogram.

Og selv om det handler om bruken og ikke opptjeningen av poeng så er argumentene i høyeste grad relevante

Joda, jeg har begynt så smått og lage en rapport og evaluering av Flying Blue etter vel to år. Vil poste den når jeg har tid.

FEDDIEAWARDS kunngjøres 26. april og da blir det uansett en ny debatt her på forumet. ;)

Fant ut idag at SAS ikke er det spor bedre. Bestilte billett CPH-OSL i Juni og en vei kom på ca 1100 og det ble jeg belønnet med W og 25%.

Forhåpentligvis blir det kraftige forbedringer i Mai, hvis ikke går jeg over til M&M eller Milage Plus

Det er akkurat dette som er problemet til SAS. Det irriterer meg også. Man får ikke vite hvilken klasse man booker i, og når prisen kommer opp i 1100 kr en vei CPH-OSL kan det ikke være meningen å belønne med 25 % opptjening. Greit nok at SAS ikke vil gi full uttelling for de billigste billettene, men nå skyter de jo langt utenfor mål. Kan det være så vanskelig å ordne litt opp i dette?

Originally posted by litt-amatør

Kan det være så vanskelig å ordne litt opp i dette?

Siden andre selskaper klarer det så klarer sikkert også SAS det om det er det de ønsker. Såvidt jeg husker så har både KL og BA slik informasjon i bookingdialogen sin.

Hva er beste alternative program om man stort sett reiser med SK og Star-partnere?

Og da er en tur til "Emerald Isle" booked også får vi se om noen timer når kvitteringen fra wideroe.no dumper ned i innboksen hvor mange poeng det blir. Hvis ikke ihvertfall OSL-LHR segmentet gir 100% blir jeg sur:angry:

EDIT:
Omsider, ble Q den ene veien og 100% OSL-LHR, men dessverre gir Q hos BMI kun 150 LHR-BHD

Back