Produksjonslinje for 787 blir bygd i South Carolina

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Hyggelige nyheter for fruens hjemstat.

Boeing's board has voted unanimously to build a second 787 final assembly plant in Charleston.

"We're taking prudent steps to protect the interests of our customers as we introduce the 787-9 and ramp up overall production to 10 twin-aisle 787 jets per month," said Jim Albaugh, president and CEO of Boeing Commercial Airplanes, in a prepared statement.

http://seattletimes.nwsource.com/html/boeingaerospace/2010154610_webboeing28.html
 
Dette var hyggelig å høre :)

Så snart Boeing får 787 på vingene SNART forhåpentligvis, og certifisert denne, vil en andre fabrikk hjelpe å få unna den store leveringskøen og hjelpe Boeing møte de forsinkede leveringene :)

Har lest litt rundt omkring at Boeing også har kommet fram til en løsning med dette problemet med Wing Fixen og at de håper at first flight ikke er mer en toppen to mnd unna... Noen andre så vet noe mer?
 
Så snart Boeing får 787 på vingene SNART forhåpentligvis, og certifisert denne, vil en andre fabrikk hjelpe å få unna den store leveringskøen og hjelpe Boeing møte de forsinkede leveringene :)
Dette vil hjelpe på å nå målet på 10 787 i måneden, men underleverandørene vil også være en annen flaskehals de må gjøre noe med. Enkelte av dem har allerede kapasiteten, mens enkelte andre må bygge ut kraftig for å få levert nok deler. At maskinene som automatisk legger fiberen ikke har vært i nærheten av å legge så mye fiber per time som først antatt hjelper heller ikke på tempoet.

Blir interessant å se hvor grinete IAM blir etter denne flyttingen ...

Har lest litt rundt omkring at Boeing også har kommet fram til en løsning med dette problemet med Wing Fixen og at de håper at first flight ikke er mer en toppen to mnd unna... Noen andre så vet noe mer?
Ifølge Boeing selv har de nå også fullført designet for fixen, også for de stringerne der den opprinnelige løsningen viste seg å være for svak. Produksjonen av delene tar ikke veldig lang tid, men før de kan begynne å installere siste del av fixen på maskinene som skal fly må designet testet på ZY997 (den statiske testriggen), for å se at modellene stemmer overens med virkeligheten. Etter dette må den installeres på ZY001, hvor alt som ble lempet ut må installeres på nytt, og deretter må maskinen gå gjennom enkelte tester før den eventuelt blir klar for å fly. Rekker de det før nyttår? Tja, kanskje, blir ikke mye om å gjøre i alle fall.
 
...men de samme i IAM751 kom med godt begrunnede advarsler til boeings ledelse om svakhetene i 787 programmet....og en kan veel si at IAM vel har 95% rett i sine advarsler....
 
Og de kaster ikke bort tiden .. spaden er allerede stukket i jorden!

Boeing formally broke ground Friday on its North Charleston, S.C., 787 Dreamliner assembly plant.

"Today's event marks the beginning of an expansion plan that will strengthen the 787 program and allow us to continue building on the footprint we have established in South Carolina with Boeing Charleston and Global Aeronautica," Jim Albaugh, president and chief executive of Boeing Commercial Airplanes, said in a news release. "

http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/185831.asp
 
SC har trukket til seg en del storbedrifter, som f.eks. BMW, bl.a. på grunn av dette. Og IAM er så fulle av seg selv at de har problemer med å forstå at andre enn dem kan sette sammen et snapfit-fly i 1:1 .... ;)
 
SC har trukket til seg en del storbedrifter, som f.eks. BMW, bl.a. på grunn av dette. Og IAM er så fulle av seg selv at de har problemer med å forstå at andre enn dem kan sette sammen et snapfit-fly i 1:1 .... ;)

Jeg tror i min veldig enkelhet at med 787 ville det faktisk ha vaert en enorm fordel om ledelsen hadde hoert mere paa nettopp IAM....det hender at de som konstruerer og bygger fly overtid paadrar seg noe erfaring, som kanskje ikke tilegnes like lett i diverse ledelses anstalter.....;)
 
Det har du helt rett i - men IAM's noe oppbåste ego har også ført til samarbeidsproblemer, og jeg tror at ledelsen har vurdert at man ikke vil risikere at hele produksjonslinjen står ved neste korsvei ... Derfor vil man ha et separat produksjonsanlegg som også ruller og går neste gang IAM streiker.
 
Hmmm...787 fra SC? The Palmetto State Jet!:fly

facebook_like_button_big.jpg
 
De er i rute og det er til og med satt igang en utvidelse.
Jeg har ett eller annet sted, lest at produksjonen skal være 3 fly pr mnd. Hva skal den bli nå? jeg synes forøvrig at 3/mnd høres veldig lite ut, tatt i betraktning at det er snakk om å montere sammen en del større hovedkomponenter.
 
Back
Top