• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK Problemer med å logge inn på Eurobonus på web

espenlok

ScanFlyer Blue
Hei!
Jeg har hatt problemer med innlogging på sas.no i hele 2026. Jeg har forsøkt alle mulige løsninger, bytte passord, endre browser, slette cache, forsøke privatmodus, chatte med kundeservice, spørre Microsoft Copilot om hjelp. Men uansett hva jeg gjør så får jeg beskjed om "Feil e-postadresse, EuroBonus-nummer eller passord". Imidlertid fungerer innlogging med samme e-postadresse og passord på SAS-appen. Jeg ønsker imidlertid å ha mulighet til å bruke PC og ikke bare mobilen til å bestille flybilletter. Og etterregistrering av manglende poeng fungerer ikke på appen.

Jeg synes Copilot sitt forslag virker logisk:

Dette er et kjent SAS‑problem. Appen bruker et annet innloggingssystem (SAS Identity), mens nettsiden bruker en eldre backend (Amadeus). Når de to ikke er synkronisert, får du:
  • ✔️ Innlogging fungerer i appen
  • ❌ Innlogging feiler på sas.no
  • ❌ Passordbytte hjelper ikke
  • ❌ Både e‑post og EB‑nummer avvises
Dette er 100 % i tråd med det jeg opplever.

Videre skrev Copilot
Da er vi på det punktet hvor kun SAS kundeservice kan fikse det.De må gjøre én av følgende:
  • “Resynke” SAS‑ID mot EuroBonus‑profilen
  • Oppdatere e‑post i backend
  • Reaktivere kontoen i Amadeus
  • I noen tilfeller: opprette en ny SAS‑ID og koble den til EB‑nummeret ditt
Dette tar dem bokstavelig talt 2–3 minutter, men du får ikke gjort det selv.

Men personen på SAS-chatten mente at dette ikke var mulig.

Er det noen som kjenner til dette problemet og har klart å finne en fungerende løsning.​

Skremmende utvikling dette AI greiene. Den hevder at den vet svaret, men kan ikke fikse det. Dette hadde jeg ikke stolt på.

Skremmende utvikling dette AI greiene. Den hevder at den vet svaret, men kan ikke fikse det. Dette hadde jeg ikke stolt på.
Jeg synes vel det hadde vært veldig mye mer skremmende om Microsoft sin AI-løsning hadde tilgang til SAS sine kundesystemer og kunne gjøre endringer der. Personen på SAS-chatten derimot burde vel kunne hatt slik tilgang.
Men virker forslaget til Copilot som en mulig forklaring på problemene jeg har med innlogging, eller er det bare tull?

Jeg synes vel det hadde vært veldig mye mer skremmende om Microsoft sin AI-løsning hadde tilgang til SAS sine kundesystemer og kunne gjøre endringer der. Personen på SAS-chatten derimot burde vel kunne hatt slik tilgang.
Men virker forslaget til Copilot som en mulig forklaring på problemene jeg har med innlogging, eller er det bare tull?
Du har prøvd å logge inn med Eurobonusnummer som bruker id uten end/egg/ebb foran? Mener dette skal være eneste muligheten til å oppi bruker-id. dette for å hindre misbruk.

Back