Problemer med å få betalt for tilgang i SAS-lounge i CPH (20/7)

Re: Problemer med å få betalt for tilgang i SAS-lounge i CPH (20/7)

Hvis reisen ligger i kortet ditt, er det ikke nødvendigvis opplagt at du vil betale.

Hvis reisen ligger i kortet ditt, er det ikke nødvendigvis opplagt at du vil betale.

Hva mener du med det? Jeg betalte reisen med et annet kort.

Hva mener du med det? Jeg betalte reisen med et annet kort.

At billetten din "lå" i kortet. Og det kunne jo ikke dama i gaten vite

Selv om hun definitivt burde ha gjort ting annerledes, så har du også selv klønet det til her hvis jeg forstår det riktig at du ikke spurte om du kunne betale, men bare stod og viftet med kortet

At billetten din "lå" i kortet. Og det kunne jo ikke dama i gaten vite

Selv om hun definitivt burde ha gjort ting annerledes, så har du også selv klønet det til her hvis jeg forstår det riktig at du ikke spurte om du kunne betale, men bare stod og viftet med kortet

Nå har det gått en stund siden at dette skjedde, men jeg mener etter nærmere ettertanke bestemt at jeg poengterte at jeg hadde fått betale meg inn dagen før. Dama burde skjønt tegninga, og det gjør jeg også til en viss grad. Men alikevel. Skal bli greit å få en tilbakemelding fra SAS selv om det muligens kan bli et sånn standard "klipp ut og lim inn"-svar.

Altså, hvis Twin Otter ikke nevnte at han ville betale, og at Dragen bare sjekket kortet og fant en billett som ikke gav adgang, burde hun ikke evt. da foreslå at "Men du kan betale deg inn for 219 kroner"?

Re: Re: Problemer med å få betalt for tilgang i SAS-lounge i CPH (20/7)

Altså, hvis Twin Otter ikke nevnte at han ville betale, og at Dragen bare sjekket kortet og fant en billett som ikke gav adgang, burde hun ikke evt. da foreslå at "Men du kan betale deg inn for 219 kroner"?

Klart hun burde, er jo flott mulighet for litt ekstra penger til selskapet.

Men ikke alltid servicearbeidere uten bonusordninger er like gira på salg som de burde.

Problemer med å få betalt for tilgang i SAS-lounge i CPH (20/7)

Selvsagt, men det skader uansett ikke å være tydelige. Vel og merke slik jeg har oppfattet det i denne situasjonen

Da kom det et svar fra Customer Care.

Tack för ditt mail.
Här följer lite information gällande besök i SAS lounger:

Nå er du som reiser utenlands velkommen til å besøke vår SAS Lounge på Oslo Lufthavn Gardermoen, Arlanda Terminal 5 i Stockholm, Landvetter Gøteborg, Helsinki flyplass, Kastrup flyplass i København og/eller Brussel flyplass også når du reiser i SAS Go. Alt du trenger å ha for å besøke vår SAS Lounge er en billett med avreise fra den aktuelle flyplassen samme dag med SAS eller Widerøe.

Besøket koster kun 219 norske kroner (EUR28) per person og det betaler du direkte i SAS-loungens resepsjon.
Betaling skjer kun med kredittkort. Du kan ta med deg barn under 2 år uten ekstra kostnad.
Loungen er åpen for besøk så lenge det er plass og den øvrige trafikksituasjonen tillater det. SAS-personalet i loungen gir deg mer informasjon.

Jag kan tyvärr inte säga av vilken anledning du blev nekad denna gång men det kan ha varit på grund av platstillgången.
Mer information om SAS lounger finns på följande länk:
http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-flyplassen/Lounger/

Jag hoppas att jag lyckats besvara dina frågor och om något är otydligt är du välkommen att höra av dig igen.
Ha en fortsatt fin dag!

Så da er det vel et spørsmål om plasstilgang da. Så er det bare å spekulere i om det virkelig var så fullt på en lørdags kveld eller om jeg var uheldig i møte med dragen.

Back