• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Problemer i FRA?

AN0510

ScanFlyer Blue
Det er en lang rekke kansellerte flyvninger på FRA i dag ser jeg.
Hva er årsaken til dette?
Noen som vet?

Det er en lang rekke kansellerte flyvninger på FRA i dag ser jeg.
Hva er årsaken til dette?
Noen som vet?
UDen overhovedet at havbe checket vejret i FRA, ja så tror jeg at netop vejret er årsagen...kan se at det er frly fra USA og Bl. Indien som diverter, altså f.ex A340...som jo nok er "low on fuel",,så vejret må være årsagen
Hilsen Ole

En kombinasjon av tåke og ILS problemer. Når tåka lettet så spratt slot delayene, f.eks LH879 hadde slot t/o til 1030LT men gikk 0815.

Hvilken vind? Utifra det jeg kan se fra tidligere METAR har det vært redusert sikt og lavt skydekke i morgentimene. Blir fort litt forsinkelser på FRA som ikke har independent runways og gjerne belager seg på visuell separering for å øke kapasiteten. I morgen skal Merkel åpne den nye banen og fra 1. nov skal den være i normal drift. Blir spennende å se om det fører til en markant forbedring.

En kombinasjon av tåke og ILS problemer. Når tåka lettet så spratt slot delayene, f.eks LH879 hadde slot t/o til 1030LT men gikk 0815.
I dag tidlig var "[EA] equipment at destination aerodrome" årsaken til CTOT i allefall.
Jeg sjekka ikke været at the time, men jeg kjøper den at det kan ha vært tåke og samtidig tekniske problemer med instrumentinnflygingen..

Problemene har ikke vært omtalt i lokaler medier, så vidt jeg kan se, så de har neppe vært så veldig store.

Derimot har mediene veldig stort fokus på morgendagens rullebaneåpning og all viraken rundt den med støyproblematikk, nattestengningen og muligheter for 6000 nye arbeidsplasser

I morgen skal Merkel åpne den nye banen og fra 1. nov skal den være i normal drift. Blir spennende å se om det fører til en markant forbedring.

Hvis ATL er et relevant sammenligningsgrunnlag, blir det en stor suksess. Da vi fikk den femte banen ble det en enorm forbedring ved dårlig vær. Det burde gi samme effekt i FRA.

SVG-FRA kansellert denna morgonen. Stått i 2h ombookingkö på Sola samtidigt som jag snakket med LH på telefon. Tydligen problem med en landningsbana. Ser ut som at vi får turen inom Kuwait via AMS for att komma fram til bombay nå. Spennende!

SVG-FRA kansellert denna morgonen. Stått i 2h ombookingkö på Sola samtidigt som jag snakket med LH på telefon. Tydligen problem med en landningsbana. Ser ut som at vi får turen inom Kuwait via AMS for att komma fram til bombay nå. Spennende!

Da krever vi at du lager trip report :)

Back