Problemer hos Boeing

Takk for BBC-linken , nyhetsformidleren er omstendelig og grundig på sak som vanlig. BBC har gratis nyhetsformidling som virkelig kan anbefales. De tør kanskje heller ikke spekulere for mye rundt dødsfallene til de to varslerne i Boeing, og det er kanskje lurt. Flere kilder meldte jo om den ene varsleren som under pause før hoved-innlegg i en rettsak i år ("mot" Boeing) ble skutt i hodet i sin bil på parkeringsplassen utenfor rettshuset mens han skal ha tatt seg en røyk..(Politiet samme sted skal ha sagt det var selvmord - og det kan vel bidra til enda mer spekulasjon . . . )
 
Last edited:
Takk for BBC-linken , nyhetsformidleren er omstendelig og grundig på sak som vanlig. BBC har gratis nyhetsformidling som virkelig kan anbefales. De tør kanskje heller ikke spekulere for mye rundt dødsfallene til de to varslerne i Boeing, og det er kanskje lurt. Flere kilder meldte jo om den ene varsleren som under pause før hoved-innlegg i en rettsak i år ("mot" Boeing) ble skutt i hodet i sin bil på parkeringsplassen utenfor rettshuset mens han skal ha tatt seg en røyk..(Politiet samme sted skal ha sagt det var selvmord - og det kan vel bidra til enda mer spekulasjon . . . )

Det er vanskelig aa vite hva som ligger bak, selv er jeg aapen for at dette kunne vaere bestillt, samtidig er nok presset fra (u) sosiale media mot en som setter kollegaers arbeid i tvil, det er nok dessverre nok til at en velger en tragisk utvei. FuckFaceBookTwitterandforGoodMeasureFuckElonFusk
 
Det er vanskelig aa vite hva som ligger bak, selv er jeg aapen for at dette kunne vaere bestillt, samtidig er nok presset fra (u) sosiale media mot en som setter kollegaers arbeid i tvil, det er nok dessverre nok til at en velger en tragisk utvei. FuckFaceBookTwitterandforGoodMeasureFuckElonFusk
Å være på sosiale medier er valgfritt. Å møte konsekvenser av å sladre på Boeing, not so much. Musk gjorde Twitter om fra et langt ute på venstre ekkokammer til et ute på høyre ekkokammer. Usikker på hva som er verst.

Sent fra min FCP-N49 via Tapatalk
 
Sakset fra FlightGlobal i dag :

Boeing’s 2024 results bring six-year losses to $36bn, as CEO eyes ‘streamlining our portfolio’

Tue, 28 Jan 2025 14:17:00 GMT

Boeing’s six-year sequence of financial strife continued in 2024 with an $11.8 billion loss, bringing the airframer’s total losses since 2019 and the grounding of the 737 Max to $36 billion.
 
Sakset fra FlightGlobal i dag :

Boeing’s 2024 results bring six-year losses to $36bn, as CEO eyes ‘streamlining our portfolio’

Tue, 28 Jan 2025 14:17:00 GMT

Boeing’s six-year sequence of financial strife continued in 2024 with an $11.8 billion loss, bringing the airframer’s total losses since 2019 and the grounding of the 737 Max to $36 billion.

Hva skal de "streamline"? På kommersiell side er det en mer eller mindre mislykka 737MAX, en særdeles haltende og ikke eksisterende produksjon av 777 eller 787 som de av en eller annen grunn ikke klarer å produsere kvalitetsmessig bra nok til tider.

Men men, han måtte vel si noe :cool:
 
Sakset fra FlightGlobal i dag :

Boeing working to bring 787 production rates higher this year

Thu, 30 Jan 2025 00:48:00 GMT

Boeing hopes by year-end to be producing seven 787s monthly, up from five monthly, though the company continues dealing with shortages of critical parts and with challenges related to certifying seats.
 
Ser du som det er forsterking av nacellen slik at komponenter ikke slynges inn mot flyskroget ved f.eks. turbinhavari. Gjelder CFM56.
“The FAA is issuing this AD to address fan cowls that are not strengthened, which could, in the event of [a fan-blade out] occurrence, depart the nacelle, potentially damaging a stabiliser… [or] strike the fuselage and window,” says one the FAA’s new orders.
https://www.flightglobal.com/engines/faa-mandates-737ng-nacelle-changes-following-deadly-2018-cfm56-failure/162036.article
 
Boeing selger unna det de kalles for digital solutions, og får dermed inn $10.55 mrd i friske midler.

https://boeing.mediaroom.com/2025-0...on-Solutions-to-Thoma-Bravo-for-10-55-Billion

Boeing [NYSE: BA] has entered into a definitive agreement to sell portions of its Digital Aviation Solutions business, including its Jeppesen, ForeFlight, AerData and OzRunways assets, to Thoma Bravo, a leading software investment firm. This all-cash transaction is valued at $10.55 billion
 
Back
Top