Problem med stölder ombord på Finnair

Savipix

ScanFlyer Rusty
Problem med stölder ombord på Finnair

Finnar ser det tills vidare som en PR kostnad men...

Kuddar, filtar, porslin och annat från serveringsbrickan har det senaste året blivit ett eftertraktat stöldgods ombord på Finnairs flygplan. Det är samarbetet med det världskända designföretaget som gjort att passagerarna på långflygningarna nu ohämmat fyller väskorna.

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=10335

Re: Problem med stölder ombord på Finnair

Dette er vel noe som flere enn Finnair sliter med. Jeg har selv sett godt voksne mennesker putte glass og kopper i vesken ombord i fly. Utrolig hvor frekke enkelte er. Man skulle tro at folk som har råd til å reise i premiumkabiner har råd til å kjøpe sitt eget servise og ikke måtte stjele det.

Tja.....jeg er nok ikke den eneste her inne som har en liten samlig av et eller annet. Har selv et godt utvalg teskjeer fra diverse flyselskap samt et og annet glass. Så veldig dårlig samvittighet har jeg heller ikke

Hadde du syntes det var ok å ta ting fra butikkhyller uten å betale for det også?

Skulle tro slike som flyr i de mer behevede fremre klasser av maskinene hadde råd til å kjøpe seg slikt på redelig vis - plast og papp fra Turist har vel ikke den store attraksjonsverdi.

Nå står det også i artikkelen her at enkelte reisebyråer i Japan har sagt at det er fritt frem å ta med seg, og da stiller saken seg noe anderledes med en gang.

behøver vel ikke sette det på spissen når man sier at det er tyveri, har selv diverse fra ulike flyselskaper, har spurt om det lar seg gjøre og kjøpe..... men har fått et smil og værsågod hver gang :)

folk får kalle det hva de vil, men jeg hadde aldri fått meg til å gjort noe slikt. Hadde følt meg ganske dum tror jeg.
Har både kopper og annet servise hjemme og har ikke behov for noen "souvenirs" i form av flyservice.

Dette er et problem over hele linja, men ikke bare glass og service, men tyveri fra vogner. Tax-free vogner etc når galleys er ubemannet, BoB vogner ombord når man snur seg etc.
Naturligvis også utro tjenere internt iselskapene og hos cateringavdelingene.

Dette er et problem over hele linja, men ikke bare glass og service, men tyveri fra vogner. Tax-free vogner etc når galleys er ubemannet, BoB vogner ombord når man snur seg etc.
Naturligvis også utro tjenere internt iselskapene og hos cateringavdelingene.

Og ikke minst ansatte som tømmer business class-trallene når de går av jobb.

Hadde jeg hatt det med å stjele ville jeg helt sikkert forsynt meg av Finnairs servise, som jo er ganske lekkert. Men nei, jeg foretrekker å kjøpe det selv. Marimekko, med sin unike design har jo også en egen butikk på Helsinki lufthavn, så man kan jo handle der i stedet for å stjele det.

Tror nok Finnair overlever dette også :) At en og annen stikker et glass eller en kopp i bagen bidrar neppe til å felle et flyselskap :)

Har spurt om å få lov å ta med meg en suvenir.. fikk da beskjed om at de ikke ville jeg skulle ta en med meg en skitten skje. De kom da med en som var ren ;)

Det er selvfølgelig uacceptabelt at stjæle fra et fly - uanset om man er betalende kunde eller ansat.

Til gengæld havde jeg engang et amerikansk ægtepar på Business på vej til New York, hvor fruen var meget imponeret over, at vi brugte Royal Copenhagen porcelæn ombord. Hun havde været i RCs store forretning i København og kunne ikke finde det pågældende stel, som hun havde set på vejen til København. Da hun spurgte, hvor hun kunne købe det, måtte jeg fortælle hende, at det var lavet specielt til SAS. Men som et lille personligt reklamefremstød for mit flyselskab, pakkede jeg to kaffekopper og underkopper, som jeg gav hende med. Det gjorde stor lykke. Ak ja, det var dengang :)

Tja.....jeg er nok ikke den eneste her inne som har en liten samlig av et eller annet. Har selv et godt utvalg teskjeer fra diverse flyselskap samt et og annet glass. Så veldig dårlig samvittighet har jeg heller ikke

Jeg samler også på teskeer med flyselskabslogoer :)

Falt meg ikke inn å ta med meg et av de fine glassene jeg drakk av på veg hjem fra BKK tirsdag. Burde kanskje begynne å ta for meg...

Kan vel si det samme selv, glass ++++ div ting fra forskjellige klasser fra forskjellige selskap.

Back