Prampack eller plast?

LN-AND

ScanFlyer Blue
Hei,

Etter flere måneder uten reising er det på tide med en flytur igjen. Første gang med baby (3 mnd.)

Har dere noen erfaring med Prampack (bag til barnevogn)? Er dette verdt pengene (1500,-), eller holder det helt fint med de vanlig plastposene man får utdelt?

Det blir nok en del reising med barn mellom OSL-BGO i årene fremover, samt noen utenlandsturer i året.

Tommelfingerregel: Dyr vogn = Prampack, "billig" vogn (ingenting er billig i Norge) = Plastpose.

Dyr vogn kan defineres som en vogn som det svir i lommeboken å erstatte ;)

Fordelen med Prampack er at SK/DY gir full garanti ved ev. skader. Får ny hvis noe blir ødelagt, no questions asked. Har selv Prampack som brukes innenriks+Europa. Strålende produkt. Mulig å kjøpe brukt for halve prisen hvis man følger med på Finn.no etc.

Har brukt Prampack og er veldig fornøyd med den. Enkel i bruk (bare man lærer seg det én gang) og gir god beskyttelse.

Som det nevnes her er det også veldig greit å ha sikkerheten i en evt. erstatningssak!

Norwegian er bare å glemme om du ikke har brukt Prampack, de er nådeløse og tar null ansvar, så det er greit å være obs på.

SAS har jeg en gang fått ødelagt vogna, og fikk ny vogn (8500,-) da jeg sendte den i en plastpose. Men det er virkelig ikke verdt stresset og saken og tiden uten vogn etc... så da ble det prampack. Genialt konsept og aldri et problem siden. Fordelen er også at ingen veier prampacken, så der går det ekstra bleier og tøy i vogna hvis det er fullt i kofferter. Bare å skaffe seg med mindre du bruker trille.

Et godt poeng som tas frem av view her.. I prampacken har man god plass til å legge ned sengetøy til vogna + ekstra ting til barnet som kanskje tar unødvendig plass i en koffert!

Hadde 30 kilo i prampacken EVE-TRF med Norwegian en gang...de rynket litt på nesen, men vi fikk den med :)
Ellers er prampack et must hvis man ikke har en billig vogn, som de andre nevner her.

Hvor mye får man plass til av vogn i en prampack. Dvs får man både plass til selve vognen og kurven/baggen i prampacken?

Mest sannsynlig vil ikke den kommende arvingen være så veldig gammel på sin første flytur (OSL-BGO) og vil enkelt kunne ha med hele vognsulamitten (TFK Joggster Twist med Multi X bag)

Ja, det er meningen at det skal være plass til vogn og til baggen. Nå kjenner jeg ikke din modell, men generelt passer alle vogner jeg har hørt om her på berget (passer 99% sa de for noen år siden). Bag legges gjerne løst oppå vogna i Prampacken, kan være lurt å ha en vognpose e.l. imellom for å myke opp. Før hadde Stokke en liste med instruks for de fleste vogner, men den ser jeg ikke lenger på Stokke sine sider.

PS hvis du gidder, tjener du kjapt inn investeringen ved å leie den ut på finn.no når du ikke bruker den.

Back