Piloter på BA-flyvning påvirket av odør
Det er etterhvert blitt mange tilfeller av en eller annen form for lukt eller gass i kabinen på flyvninger her og der i verden, selv om det vel er de i Europa og Nord-Amerika som tilsynelatende oftest siger til overflaten og blir kjent.
I dette tilfellet ble begge piloter i følge artikkelen betydelig påvirket av en odør som skal ha forekommet i cockpit. At det gikk såpass bra som det gjorde, kan man kanskje tilskrive erfaring og innarbeidede rutiner?
http://avherald.com/h?article=4cfb5c82&opt=0
Det er etterhvert blitt mange tilfeller av en eller annen form for lukt eller gass i kabinen på flyvninger her og der i verden, selv om det vel er de i Europa og Nord-Amerika som tilsynelatende oftest siger til overflaten og blir kjent.
I dette tilfellet ble begge piloter i følge artikkelen betydelig påvirket av en odør som skal ha forekommet i cockpit. At det gikk såpass bra som det gjorde, kan man kanskje tilskrive erfaring og innarbeidede rutiner?
(...)A British Airways Airbus A320-200, registration G-GATL performing flight BA-2676 from London Gatwick,EN (UK) to Paphos (Cyprus), was descending through 8000 feet to 6000 feet towards Paphos when the first officer noticed an unusual odour in the cockpit(...)
(...)After a couple of seconds the captain finally reacted stating very slowly he didn't feel good, too, and donned his oxygen mask.(...)
(...) Both pilots went to a hospital where they were both diagnosed with very low blood oxygen saturation and feaver.
http://avherald.com/h?article=4cfb5c82&opt=0