PIA kutter stort i Europa - København står i fare

TC-JGY

ScanFlyer Blue
PIA kutter stort i Europa - København står i fare

Har lest på flere nyheter at PK legger ned CHP ruten og vil istedet fly direkte fra Oslo.
Samtidig så legger de ned rute til manchster, amstersdam fra 26.10.2012.

Grunnet for nedleggelse av CPH er flere velger å fly med Emirates, Qatar og Gulf airline.
Videre vil PK mellomlandet flyene sine som skal fly over til statene i Oslo istedet for Manchester som de har brukt fram til nå.

Er det noen som kan sjekke i datasystemet om det stemmer`?

Re: Pakistan Airline legger ned CPH rute og vil fly direkte.

Nå mener jeg å ha hørt uttrykket "søplekasse" når PIA sine fly lander på Gardermoen. Hvis det er slik at andre også har en slik oppfattelse av selskapet så er det vel ikke rart at folk velger sandkasseselskap istedet. Disse selskapene er jo veldig langt fra en slik betegnelse:-)

Nå var det jo nettopp en trip-report med PIA og da så det jo ikke så verst ut. Kanskje ryktet er noe overdrevent?

BF:cool2

Nå var det jo nettopp en trip-report med PIA og da så det jo ikke så verst ut. Kanskje ryktet er noe overdrevent?

BF:cool2

Så ikke værst ud?
Jeg fik da i hvert fald bekræftet, at jeg ALDRIG skulle på tur med PIA!

Så ikke værst ud?
Jeg fik da i hvert fald bekræftet, at jeg ALDRIG skulle på tur med PIA!

Kan jeg få spørre hvorfor?
C-klassen deres er ikke direkte luksus og de har et omtrentlig forhold til rutetabellen, men utover dette var det en helt grei reise. Spesielt når produktet er priset likt om Y hos SAS.

Det eneste jeg er skeptisk til er vedlikeholdsprogrammet, men når jeg fikk bekreftet at det var greit og sikkert ser jeg ikke helt problemet med PIA.

Kan jeg få spørre hvorfor?
C-klassen deres er ikke direkte luksus og de har et omtrentlig forhold til rutetabellen, men utover dette var det en helt grei reise. Spesielt når produktet er priset likt om Y hos SAS.

Det eneste jeg er skeptisk til er vedlikeholdsprogrammet, men når jeg fikk bekreftet at det var greit og sikkert ser jeg ikke helt problemet med PIA.

- Business Class er tre-fire niveauer under competition standard
- Menuen består udelukkende af kylling
- Safety standard
- Dry airline

Og her lidt uddrag fra nævnte TR:

Dette var for øvrig siste gang på turen de serverte vann eller brus uoppfordret – resten av turen måtte du spørre etter drikke. Ikke bra!
...
Rett før landing ble lyset skrudd på, og en helt håpløs frokost ble servert. Frokosten bestod av frukt, samt en slapp og fuktig sandwich med så mye brie at det tøt ut i alle kanter. Etter tre-fire purringer fikk jeg et glass vann for å skylle ned frokosten, og før vi viste ordet av det var vi på vei inn mot landing.
...
PIA lover enkel og rask innsjekk for business, noe de nok en gang motbeviste på returen.
...
sete2.jpg

Back